مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: مسابقه کتابخوانی رضوی از سه عنوان کتاب 'دوست مهربان کبوترها'، ' اعترافات غلامان' و ' امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع)' برگزار می شود.
کد خبر: ۲۵۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳ 26 June 2016
حجت الاسلام سید لطف اله سپهر اظهار کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از اساسی ترین فعالیت های مجموعه کتابخانه های عمومی کشور با هدف ترویج سیره و فرهنگ رضوی، آشنایی بیشتر کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها با سبک زندگی رضوی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با امام رضا(ع) و شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر مرتبط با فرهنگ رضوی و در نهایت ترویج فرهنگ کتابخوانی است که برگزار می شود.

وی افزود: امسال برخلاف سال های گذشته که تنها یک کتاب در جشنواره مطرح می شد، سه عنوان کتاب برای گروه‌های مختلف سنی انتخاب شده تا تمامی افراد بتوانند با توجه به سن و توانمندی خود در مسابقه شرکت کنند.

حجت الاسلام سپهر گفت: کتاب 'دوست مهربان کبوترها'، نوشته مجید محمدی، انتشارات بوستان کتاب برای کودکان، کتاب 'اعترافات غلامان' نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای نوجوانان و کتاب 'امام علی‌بن موسی‌الرضا (ع)' تالیف و انتشار بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برای جوانان و بزرگسالان درنظر گرفته شده است.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان اضافه کرد: هر سه عنوان کتاب مسابقه با حدود 65 درصد تخفیف در کتابخانه های عمومی استان در اختیار علاقمندان قرار گرفته، همچنین فایل PDF کتاب‌ها و سوالات این مسابقه در پرتال نهاد به آدرس www.iranpl.ir و سامانه جشنواره www.shamstoos.ir در دسترس است.

وی افزود: علاقمندان شرکت در این مسابقه می‌توانند تا تاریخ 20 تیر 1395 پاسخنامه خود را به نزدیکترین کتابخانه عمومی تحویل و یا به نشانی الکترونیک razavi@iranpl.ir ارسال کنند.

سپهر یادآور شد: علاقمندان ضمن اینکه می‌توانند بر اساس شرایط سنی به صورت انفرادی در مسابقه شرکت کنند، این امکان را دارند که در قالب اعضای یک خانواده نیز بسته سه عنوان کتاب را تهیه و با ارسال پاسخ در قالب پاسخنامه‌های خانوادگی، برگزیده جشنواره شوند.

سپهر گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی‌بن‌ موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه‌(س)، همزمان با دهه کرامت، توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

جوایز این مسابقه به 313 نفر در بخش های خانوادگی و انفرادی تعلق می گیرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار