معاون معماری و شهرسازی شهردار اهواز اظهار کرد:
در سال ۹۳، چهار هزار پروانه ساخت و در سال ۹۴، دو هزار و ۸۰۰ پروانه ساخت صادر شده است.
کد خبر: ۲۵۱۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲ 26 June 2016
به گزارش تابناک خوزستان؛ شهباز زیلایی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اهواز ۱۲۰۰ هکتار بافت فرسوده دارد و برای بافت فرسوده در دو قسمت شرق و غرب مشاور گرفتیم اما طی دوسال گذشته تسهیلات بافت فرسوده قطع شده است.

وی با اشاره به بافت تاریخی شهر اهواز، خاطرنشان کرد: این شهر ۳۰۰ هکتار بافت تاریخی تعریف شده دارد و برنامه ما رفع ناسازگاری ها در اطراف بناهای تاریخی است اما در خصوص محدوده حریم بافت تاریخی اهواز اختلاف نظرهایی وجود دارد.

معاون معماری و شهرسازی شهردار اهواز تصریح کرد: در زمان رونق ۲ میلیون متر مربع پروانه ساخت صادر شده که در زمان رکود این رقم به ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار متر مربع کاهش یافته است.

زیلایی ادامه داد: تاکنون ۵ هزار پروانه ساخت در زمان رونق صادر شده اما در زمان رکود این رقم به ۳ هزار پروانه کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه روند صدور پروانه ساخت باتوجه به اینکه مهمترین منبع درآمد شهرداری است، سیر نزولی به خود گرفته است، یادآور شد: در سال ۹۳، چهار هزار پروانه ساخت و در سال ۹۴، دو هزار و ۸۰۰ پروانه ساخت صادر شده است.

معاون معماری و شهرسازی شهردار اهواز گفت: طرح بافت فرسوده اهواز به دلیل مغایرت با طرح جامع شهری هنوز ابلاغ نشده است و در این خصوص درحال مذاکره هستیم اما با رفع مغایرت ها تا چند ماه آینده ابلاغ خواهد شد.

زیلایی در پایان بیان کرد: یکی از دلایل عقب ماندگی و کندی رشد طرح های شهرداری مشکلات اعتباری است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار