میزان ریزگردها در هوای روز سه شنبه شهرستان های آبادان و خرمشهر به 799 میکروگرم بر متر مکعب معادل 5 برابر حد مجاز رسید.
کد خبر: ۲۵۲۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰ 28 June 2016
میزان استاندارد ریزگردها در هوا حدود 170 میکروگرم بر متر مکعب می باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان در خصوص وضعیت هوای روز سه شنبه شهرستان های آبادان و خرمشهر گفت:وزش بادهای قابل ملاحظه در مناطق غربی استان و کشور عراق باعث برخاستن گرد و غبار و انتشار آن در بخش هایی از استان خوزستان به ویژه شهرهای آبادان و خرمشهر شده است.

سید احمد موسوی آزاد از شهروندان به ویژه کودکان و سالمندان خواست تا بهبود وضعیت هوا حتی الامکان از منزل خارج نشوند.

رئیس اداره هواشناسی آبادان نیز با بیان اینکه این وضعیت جوی تا آخر هفته جاری ادامه دارد، گفت:پیش بینی می شود که دمای هوا در استان طی چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری به بیش از 50 درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.

سعید ابراهیمیان دید افقی کنونی شهرهای آبادان و خرمشهر را هزار و 500 متر اعلام و اضافه کرد:دمای کنونی هوا در منطقه 35 درجه سانتیگراد بالای صفر است.

به گزارش ایرنا اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز یکشنبه هفته جاری با صدور اطلاعیه ای نسبت به وقوع دمای بالای 50 درجه و وزش باد شدید و گرد و غبار تا پایان این هفته هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است:بر اساس هشدار سازمان مدیریت بحران و اداره کل هواشناسی خوزستان، مناطق غربی، مرکزی و جنوبی استان و کشور عراق از اواخر وقت امروز یکشنبه شاهد وزش باد قابل ملاحظه و گرد و غبار خواهند بود که به شکل تناوبی تا آخر هفته جاری ادامه می یابد.

این اطلاعیه می افزاید:احتمال وقوع دمای 50 درجه و بالاتر در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز وجود دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار