مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از اجرای تصفیه خانه فاضلاب آبادان با جدیدترین فرآیندهای تصفیه فاضلاب با 400 میلیارد ریال فاینانس از سوی طرف چین خبر داد.
کد خبر: ۲۵۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲ 29 June 2016
علی اکبر علیمرادی سه شنبه در نشست بررسی مشکلات آب و برق شهرستان آبادان افزود:تصفیه خانه فاضلاب آبادان از سوی پیمانکار در حال اجراست و با توجه به دو بخش آب و فاضلاب، این تصفیه خانه به گونه ای طراحی شده که بخشی از مشکلات را رفع کند.

وی اظهار داشت:با توجه به وجود تاسیسات، روزانه در مجموع 95 هزار متر مکعب آب شرب برای آبادان تامین شده که 65 هزار مترمکعب از طرح غدیر و 30 هزار متر مکعب نیز از بهمشنیر است.

علیمرادی با بیان وجود 66 هزار و 288 مشترک آب در آبادان، گفت:با توجه به فرسوده بودن شبکه توزیع و انتقال، بیش از 50 درصد آب استحصال و تصفیه شده در شبکه شهری هدر می رود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان اظهار داشت:در اروندکنار نیز دو هزار و 486 اشتراک آب با 76 کیلومتر خط لوله است که 30 کیلومتراین شبکه فرسوده بوده و به بازسازی جدید نیاز دارد، همچنین در چوئبده نیز یک هزار و 95 کیلومتر شبکه آبرسانی وجود دارد که 60 کیلومتر آن نیاز به بازسازی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت:در بخش فاضلاب نیز 215 هزار نفر جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب است که 55 هزار و 748 مشترک را شامل می شود.

وی از اختصاص 100 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای خط انتقال آب از طرح جامع غدیر به تاسیسات آب جمشید آباد خبر داد و اظهار داشت:با اجرای این طرح میزان برداشت آب غدیر بیشتر می شود که این مهم باعث کاهش شوری آب و افزایش کیفیت آب می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در پایان این جلسه در گفت وگو با خبرنگاران گفت:۶۵ طرح آبرسانی در استان خوزستان به دلیل نداشتن منابع مالی نیمه تمام است.

وی با اشاره به معوقه سه هزار میلیارد ریالی پیمانکاران این شرکت اشاره کرد و اظهار داشت:به دلیل محدودیت منابع مالی در استان ، فقط طرح های ضروری در حال اجرا است.

به گزارش ایرنا طی روزهای گذشته تعدادی از روستاهای شهرستان آبادان با وجود گرمای شدید هوا و ماه مبارک رمضان با مشکل کمبود آب روبه رو است.

این نشست با حضور مدیرعامل شرکت برق خوزستان، آب و فاضلاب روستایی خوزستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، فرماندار آبادان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار