بازدید اعضای شورای شهر اهواز از ساحل کارون؛
کد خبر: ۲۵۴۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰ 20 April 2015
رییس و اعضای کمیسیون عمران شورای شهر اهواز از پروژه‌های گردشگری آبی اهواز دیدن کردند.

مهدی مداری، مدیر عامل سازمان ساحل عمران کارون، در این بازدید گفت: در محدوده شهر اهواز سه ایستگاه قایق‌رانی، کافه جزیره، پله‌های سنگی، نورافشانی کارون را در درست کار داریم که اکنون در حال تکمیل هستند.

 او با بیان این که پروژه‌های گردشگری رودخانه کارون تا نیمه دوم سال به پایان می‌رسند اظهار کرد: اسکله قایق‌رانی کیانپارس نسبت به دیگر پروژه‌ها از پیشرفت بیشتری برخوردار است و کافه جزیره هم حدود 40 درصد پیشرفت داشته است.

 مداری ادامه داد: ایستگاه قایق‌رانی به گونه‌ای است که می‌توان به راحتی از شرق به غرب و از غرب به شرق رودخانه دسترسی پیدا کرد. یعنی از کیانپارس می‌توان به سمت عامری و از عامری هم به سمت گلستان حرکت کرد و حتی امکان رفتن تا کوت عبدالله با قایق نیز ایجاد شده است.

 او با اشاره به این که هفت طرح دیگر به محض به سرانجام رسیدن این طرح‌ها آغاز می‌شود گفت: سعی شده که در همه نقاط اهواز به صورت مساوی پروژه‌هایی انجام شود. یعنی هیچ گونه تبعیضی در مناطق مختلف قایل نشده‌ایم.

 مدیر عامل ساحل عمران کارون تصریح کرد: اعتبار هر پروژه 10 میلیارد تومان است که از سوی استاندار خوزستان تامین می‌شود و چهار پروژه‌ای که در سطح اهواز اجرا می‌شود روی هم رفته 40 میلیارد تومان هزینه داشته‌اند.

 او درباره این که آیا ساحل‌سازی بی‌رویه بر کارون صورت گرفته یا خیر در پاسخ به ایسنا گفت: ما براساس خط پروژه‌ای که توسط مشاوران سازمان آب و برق برای ما تعریف شده کار کرده‌ایم و در زیاد و کم کردن ساحل هیچ کاری نکرده‌ایم زیرا خط پروژه توسط آن‌ها مشخص شده است.

 مداری ادامه داد: این گونه پروژه‌ها در استان برای اولین بار است اجرا می‌شوند و می‌توان گفت تاثیری به سزا در صنعت گردشگری استان خواهند داشت.

 وی توضیح داد: جزیره کیش هم که هوای بسیار گرمی دارد همیشه گردشگر دارد. با ایجاد این امکانات در واقع ما کاری می‌کنیم که اهواز نیز در ماه‌های گرم سال هم گردشگر داشته باشد.

 همچنین قربانعلی سعادت‌نیا، رییس شورای شهر اهواز، با بیان این که سازمان ساحل عمران کارون در زمینه ایجاد امکانات گردشگری بسیار خوب عمل کرده است گفت: در سال دولت، ملت؛ همدلی و هم زبانی که از ابتدای دوره دوم ریاست شورای اسلامی کلان‌شهر اهواز ایجاد شده است فضایی خوب و بسیار تاثیرگذار بین شورا و دولت و استاندار پیش آمده است. در ابتدای این دوره به اتفاق استاندار، شهردار و شورای شهر اهواز پروژه‌ها بازدید شده است و استاندار دستورات خوبی را در این زمینه ارایه داده است.

 او ادامه داد: با این که بخش عظیمی از سازمان ساحل عمران کارون از جانب استانداری پشتیبانی می‌شود بودجه و برنامه‌های آن در شورای اسلامی اهواز به تصویب می‌رسد.

 سعادت‌نیا بیان کرد: بازدید امروز ما برای دیدن پیشرفت کار بود. به عقیده من شرکت عمران ساحل کارون این ظرفیت را دارد که با پروژه‌هایی که در دست طراحی دارد و آن بخشی هم که امسال به بهره برداری می‌رسد فضا و زمینه‌ای را برای شهروندان اهواز پدید آورد و زمینه برای جذب گردشگران را در ایام مختلف سال فراهم کند.

 او گفت: پروژه‌هایی که تاکنون به این مرحله رسیده‌اند بسیار در آینده استان تاثیرگذار هستند.

 رییس شورای شهر اهواز تصریح کرد: مدت‌ها بود که حسرت داشتن چنین پروژه‌هایی را داشتیم چراکه کارون رها شده بود. هم‌اکنون با همکاری دولت، استانداری و شورا این فرصت فراهم شده است و می‌بینیم که در گوشه گوشه آن پروژه‌ها در حال اجرا هستند.

 سعادت‌نیا با اشاره به تاکید آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری (نماینده ولی فقیه در استان خوزستان) مبنی بر استفاده از فضای رودخانه کارون گفت: فضای این رودخانه می‌تواند فرصت‌های شاد و مفرح و از همه مهم‌تر فرصت‌های اشتغال‌زایی را برای مردم ایجاد کند. سراسر کارون فرصت سرمایه‌گذاری را دارد و هر کسی طرحی دارد که می‌تواند فرصت اشتغال‌زایی و سرمایه گذاری را ایجاد کند ما از آن استقبال می‌کنیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار