مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از تمهیدات ویژه جهت برگزاری نماز عید سعید فطر خبر داد.
کد خبر: ۲۵۵۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴ 04 July 2016
امیر نجفی اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی به عنوان متولی اصلی تامین‌کننده ایمنی شهر و شهروندان در تلاش است تا با تدابیر پیشگیرانه، همواره بالاترین سطح آمادگی را در مواجه با حوادث احتمالی داشته باشد.

وی گفت: یکی از مسائلی که سازمان های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کشور به صورت روزمره با آن مواجه هستند، تامین ایمنی مراسم دینی و ملی، راهپیمایی‌ها، جشن‌ها و سوگواری‌ها و در مجموع تجمعات بزرگ درون شهری است.

نجفی ادامه داد: در همین راستا با توجه به پیش رو بودن مراسم پر فیض عید سعید فطر، سازمان آتش‌نشانی اهواز تمهیدات ویژه‌ای اتخاذ و اجرا می‌کند.

وی گفت: آماده‌باش صددرصدی نیروها و ایستگاه‌های عملیاتی، شناسایی اماکنی که نماز عید سعید فطر با ازدحام نمازگزاران مواجه است، استقرار خودروهای عملیاتی اطفای حریق و امداد و نجات در مصلی‌های نماز  از جمله مصلی مهدیه امام خمینی(ره) و مصلی نماز جمعه شهرستان کارون از جمله این تمهیدات است.

 مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اظهار کرد: استقرار خودروهای عملیاتی در مساجد، حسینیه‌ها و مراکز مهم و عمده اقامه نماز عید سعید فطر از جمله استقرار خودروهای عملیاتی اطفای حریق و امداد و نجات در اماکن پرتردد شهر و دارای بار ترافیکی مانند خیابان سلمان فارسی، چهار راه امام خمینی، زیتون کارمندی، فلکه زیتون کارگری و فلکه لشگر و نهضت‌آباد نیز از دیگر تمهیدات ویژه روز عید فطر در اهواز است.

وی با اشاره به اجرای گشت‌های خودرویی توسط تیم‌های اطفای حریق واکنش سریع مجهز به سیستم پیشرفته تحت فشار (روت فایر) در روز عید فطر گفت: همچنین تعامل هرچه بیشتر با دستگاه‌های انتظامی و امدادی از جمله پلیس، اورژانس و هلال احمر از طریق سیستم یکپارچه مخابراتی و تعامل و همکاری با درخواست‌کنندگان استقرار خودروهای عملیاتی در نقاط مختلف شهر به ویژه اماکن اقامه نماز عید در دستور کار قرار دارد.

نجفی افزود: از شهروندان خواهشمندیم ضمن رعایت نکات ایمنی، در صورت بروز هرگونه حادثه ضمن حفظ خونسردی، مراتب را سریعا از طریق شماره تلفن 125 ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اطلاع داده و مسیر را برای تردد خودروهای امدادی باز نگه دارند
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار