شهردار کلانشهر اهواز گفت: روگذر جوادالائمه با طول یک‌هزار و 60 متر به عنوان طولانی‌ترین روگذر حال حاضر در این کلانشهر است که در آستانه عیدفطر به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۲۵۵۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸ 04 July 2016

سید خلف موسوی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جدی شهرداری اهواز رفع گره‌های ترافیکی در این کلانشهر است.

وی در ادامه افزود: متاسفانه تا چند سال پیش در اکثر گذرگاه‌ها و معابر اصلی با مشکل جدی ترافیکی مواجه بودیم که با کلنگ‌زنی چند پروژه احداث روگذر و زیرگذر در سطح شهر اهواز سعی در رفع گره‌های ترافیکی داریم.

شهردار کلانشهر اهواز در ادامه خاطرنشان کرد: تعریض پل سوم، احداث زیرگذر خلیج فارس، دو پارک بانوان و روگذر جوادالائمه از جمله پروژه‌های کلیدی شهرداری اهواز در این دوره بود که موجب رفع دغدغه‌ سالیان دور مردم این شهر خواهند شد.

وی گفت: با احداث این پروژه‌ها طلسم و هراس از اجرای پروژه‌های بزرگ عمران شهری در اهواز شکسته شد.

موسوی گفت: در هفته دولت نیز راست گرد پروژه جوادالائمه نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به تأثیر روگذر جوادلائمه در کاهش ترافیک منطقه و عبور بیش از 7 هزار وسیله نقلیه در یک ساعت از محدوده میدان جوادالائمه، ادامه داد: با راه‌اندازی پل اصلی روگذر جوادالائمه بیش از 40 درصد از کل جریان ترافیک ورودی به محدوده میدان به‌صورت غیر هم‌سطح عبور کرده و متوسط سرعت تردد در محدوده این میدان از حدود 15 کیلومتر بر ساعت به 40 کیلومتر بر ساعت می‌خواهد رسید.

شهردار اهواز اعلام کرد: با بهره‌برداری کامل از روگذر جوادالائمه اهواز، سالانه 300 هزار ساعت در زمان سفر شهروندان و بیش از 7 هزار لیتر در طول روز یعنی بیش از 5 میلیون لیتر در سال در مصرف سوخت شهروندان اهوازی صرفه‌جویی می‌شود.

روگذر جوادالائمه با طول یک‌هزار و 60 متر عصر امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار