پل روگذر جواد الائمه اهواز عصر دوشنبه طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان استان خوزستان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۲۵۶۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸ 05 July 2016
طرح پل روگذر جواد الائمه که به عنوان یادمان شهدای مدافع حرم نامگذاری شده است، با حضور تمایمدگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، استاندار و مدیران شهری اهواز به بهره برداری رسید.

این طرح تیرماه 93 کلنگ زنی شد و قرار بود تابستان 94 به اتمام برسد که با یکسال تاخیر به بهره برداری رسید.

هم اکنون حدود 80 درصد این پل با اعتبار 180 میلیارد ریال تکمیل شده است و یک رمپ آن هنوز به اتمام نرسیده و پیش بینی می شود هزینه تمام شده آن بعد از اتمام پل فرعی 220 میلیارد ریال باشد.

روگذر جوادالائمه یک هزار و 6 متر طول دارد و بار ترافیکی شرق به غرب در ضلع جنوبی بافت مرکزی شهر اهواز را کاهش خواهد داد.

*پارک بانوان در مرکز شهر

نماینده ولی فقیه در خوزستان در آیین بهره برداری روگذر جواد الائمه خواستار افزایش پارک های بانوان (پارک های حجاب) در اهواز شد.

آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری با اشاره به ساخت دو پارک بانوان در اهواز گفت: این پارک ها در حاشیه شهر اهواز قرار دارند و استقبال کمتری از آنها می شود بنابراین نیاز است که در مرکز شهر نیز یک پارک برای استفاده بانوان آماده سازی شود.

امام جمعه اهواز پارک های بانوان را نماد عفت و حجاب و اسلامیت جامعه دانست و پیشنهاد کرد: پارک 7 تیر (جنب مصلای اهواز) به پارک بانوان تبدیل شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین خواستار توجه ویژه به طرح متروی اهواز شد و گفت: این طرح به کندی پیش می رود و بسیار زمان بر شده است که نیاز است در اجرای آن تسریع شود.


*محرومیت از اعتبار دولتی

عضو شورای اسلامی شهر اهواز در ادامه این مراسم، توسعه پایدار شهری را از اهداف این شورا عنوان کرد و گفت: توسعه پایدار شهری جز با تقویت زیرساخت ها و توسعه عمران شهری به دست نمی آید.

حسین حیدری با اشاره به افزایش تعداد خودروها اظهار کرد: سالانه بیش از 50 هزار خودرو شماره گذاری می شود که باید برای پارکینگ های طبقاتی و تردد آنها برنامه ریزی کرد.

وی افزود: هفت فرهنگسرا و بیش از 40 زمین چمن مصنوعی نیز از اقداماتی است که شهرداری برای توسعه زیرساخت های فرهنگی اجرا کرده است.

حیدری با بیان اینکه در سال های اخیر شهرداری اهواز از اعتبارات دولتی محروم بوده است اظهار کرد: طرح های عمرانی شهر اهواز اعم از زیرگذر شریعتی و پل ولایت با استفاده از درآمدهای شهرداری در حال اجراست.


*صفری گزینه شهرداری آبادان

رامی علاسوند رئیس شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این مراسم گفت: روگذر جواد الائمه که به نام شهدای مدافع حرم نامگذاری شده است بخشی از محور ترافیکی شرق به غرب اهواز است که به کاهش حجم سفر، کاهش ترافیک و سهولت عبور و مرور شهروندان کمک می کند.

وی با اشاره به پل فرعی این طرح که هنوز تکمیل نشده، افزود: مرحله دوم طرح، بعد از آغاز طرح و به دلیل احساس نیاز اضافه شده است.

علاسوند همچنین گفت: محمد صفری معاون فنی عمرانی شهردار اهواز به عنوان یکی از گزینه های شهرداری آبادان مطرح شده که انتظار داریم شهردار با رفتن او از اهواز مخالفت کند.

بر اساس این گزارش، محمودرضا شیرازی معاون اسبق خدمات شهری شهردار اهواز بود که شش سال به عنوان شهردار آبادان فعالیت کرد و 20 خرداد امسال توسط شورای شهر آبادان استیضاح شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار