رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن خوزستان با بیان این‌که 6 هزار هکتار بافت فرسوده و حاشیه‌ای و سکونتگاه غیر رسمی در استان وجود دارد، گفت: انتظار داریم تشکیل ستاد احیا و بازسازی بافت‌های فرسوده و کمیته راهبردی رونق در صنعت ساختمان جزو اولویت‌های استاندار خوزستان در حوزه مسکن باشد.
کد خبر: ۲۵۷۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶ 10 July 2016
فرشید پورحاجت اظهار کرد: با روی کار آمدن استاندار جدید به نظر می‌رسد که باید حوزه مسکن مورد توجه بیشتری قرار گیرد. از سال 91 تاکنون رکود عمیقی در صنعت ساختمان کشور حاکم شد که به تبع آن، چند صد نوع فعالیت حرفه‌ای، صنفی و تولیدی را تحت شعاع قرار داد و گریبانگیر رکود کرد.

وی افزود: کاهش ریسک معاملات مسکن و کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی به عنوان دو عامل بسیار تاثیر گذار در حوزه تولید مسکن موجب شد تا حوزه تولید مسکن در شرایط خوبی قرار بگیرد. در خوزستان نیز بهبود شرایط تولید مسکن مستلزم یک برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری منسجم است؛ بنابراین استاندار جدید استان باید نگاه ویژه‌ای به حوزه مسکن داشته باشد. با توجه به این‌که مسکن موتور محرکه اقتصاد است باید برنامه‌ریزی منسجمی در حوزه مسکن خوزستان انجام شود.

پورحاجتبا بیان این‌کهسیاست اصلی دولت در حوزه مسکن در دو سال اخیر مشخص بوده و دولت به عدم مداخله مستقیم در حوزه مسکن کشور و صرفا انجام سیاست‌گذاری در این بخش معتقد است، تصریح کرد: ما هم معتقدیم همین سیاست باید در استان خوزستان توسط استاندار و مجموعه دولت در استان دنبال و پیگیری شود. بنابراین به نظر می‌رسد یکی از اولویت‌های کاری که باید توسط استاندار جدید دنبال کند، تشکیل یک کمیته راهبردی رونق در صنعت ساختمان است، به صورتی‌که این کمیته بافت‌های فرسوده و حاشیه‌ای را در اولویت قرار دهد.

ویبا تاکید بر تشکیلهر چه سریعتر کمیته راهبردی رونق در صنعت ساختمان و ستاد احیا و بازسازی بافت‌های فرسوده در استان تحت نظارت استاندار عنوان کرد: تشکیل کمیته راهبردی رونق در صنعت ساختمان به بخش اشتغال خوزستان و برون‌رفت سریع از رکود حاکم بر حوزه تولید مسکن و فعالیت‌های صنفی، تولیدی و حرفه‌ای درگیر آن کمک شایانی می‌کند و باید مشکلات و موانع تولید مسکن در این کمیته و ستاد بررسی و بسته‌های تشویقی در حوزه ساخت‌وساز درون استانی تعریف و ارائه شود.

پورحاجتافزود: حدود 6 هزار هکتار بافت فرسوده، سکونتگاه‌ غیررسمی و بافت حاشیه‌ای در استان وجود دارد که حجم عظیمی از بافت‌های فرسوده در کشور را شامل می‌شود و به عبارتی حدود 9 درصد بافت‌های فرسوده کشور در خوزستان قرار دارد که ساماندهی این وضعیت مستلزم ظرفیت‌سنجی پتانسیل‌های استان در حوزه مسکن و برنامه‌ریزی جهت بازسازی این بافت و قرار گرفتن این دو اقدام در اولویت‌های کاری استاندار جدید است.

ویبا بیان این‌که بخش خصوصی همواره در کنار دولت بوده است، گفت: بازسازی بافت‌های فرسوده در استان یکی از مغفول‌ترین حوزه‌ها در استان است و مجموعه انبوه‌سازان همواره در کنار دولت به عنوان یک بازوی اجرایی و مشورتی خواهد بود. موضوع بافت‌های فرسوده استان برای ما بسیار مهم و قابل توجه است که ان‌شاءلله با حضور استاندار جدید و برنامه‌ریزی در این حوزه، بخش عمده‌ای از مشکلات مردم ساکن در بافت‌های فرسوده و حاشیه‌ای مرتفع شود.

پورحاجت، وجود بافت فرسوده، سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت حاشیه‌ای در استان را یک ظرفیت برای بخش مسکن دانست و اظهار کرد: تشکیل کمیته‌های راهبردی رونق در صنعت ساختمان برای ستاد احیا و بازسازی بافت‌های فرسوده باید مورد توجه قرار بگیرد که این ستاد در هر استان به ریاست استاندار و به دبیری مدیر کل راه و شهرسازی آن استان تشکیل می‌شود. علی‌رغم گذشت چندین سال از قانون احیا و بهسازی بافت‌های فرسوده این ستاد تاکنون در خوزستان حتی یک جلسه هم برگزار نکرده است.

رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن خوزستانبا بیان این‌که اکنون مسکن مهر یکی از مشکلات حوزه مسکن است، اظهار کرد: به نظر می‌رسد شورای مسکن استان باید مجددا شروع به فعالیت و برگزاری جلساتی کند و از قلب این شورا باز هم کمیته‌های راهبردی در حوزه مسکن در راستای بررسی مشکلات تشکیل شود؛تبدیل شورای مسکن به شورای مسکن مهر از اشتباهات دولت قبل بوده و این در حالی است که در قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن، مشکلات و معضلات و برنامه‌ریزی‌های حوزه مسکن باید در شورای مسکن مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار