رئیس کمیسیون انرژی مجلس خبر داد
رئیس کمیسیون انرژی مجلس از اعزام تیم کارشناسی به ماهشهر برای بررسی دلایل و عوامل آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی سینا خبر داد.
کد خبر: ۲۵۷۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸ 10 July 2016

فریدون حسنوند شنبه‌شب در اجتماع مردم این شهرستان اظهار کرد: تیم کارشناسی به منظور بررسی دلایل و عوامل آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی سینا از سوی کمیسیون انرژی مجلس به ماهشهر اعزام خواهد شد.

وی افزود: یکی از دیگر وظایف این تیم کارشناسی تعیین برآورد خسارت وارد شده در اثر این آتش‌سوزی است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سه‌شنبه جلسه اضطراری با حضور مدیرعامل پتروشیمی ایران، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس و مدیرعامل پتروشیمی بوعلی سینا در کمیسیون انرژی برگزار خواهد شد.

حسنوند یادآور شد: در این جلسه گزارش مسؤولان در ارتباط با علت و مسائل مختلف فنی و احتمالاً مدیریتی و نیروی انسانی این حادثه بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس نیز در این جلسه حضور خواهند داشت، تصریح کرد: تیم کارشناسی با حضور افراد متخصص و فنی به ماهشهر اعزام و گزارش علت حادثه را تهیه خواهند کرد.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: پس از دعوت حضور وزیر و معاونین وزارت در کمیسیون  گرفتن گزارش آنان، نظر نهایی کمیسیون انرژی مطابق با ماده 49 آیین نامه داخلی مجلس به عنوان یک بیانیه رسمی و اظهار نظر نهایی در مورد این حادثه در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

این نماینده مجلس با اشاره به اجرای پروژه‌های فرهنگی ورزشی و عمرانی درمانی در سطح شهرستان اظهار کرد: برنامه‌ریزی منسجمی برای اجرای این پروژه‌ها در سطح شهرستان پیش‌بینی شده که به زودی اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تیمی نیز از سوی هیأت مدیره و مسؤولان راه‌آهن کشور برای بررسی ایجاد بندر خشک در اندیمشک که بتواند تمام 50 میلیون تن بار از حوزه جنوب و این شهرستان دپو و به سراسر کشور منتقل شود، به منطقه اعزام خواهد شد.

حسنوند عنوان کرد: احداث یک کلینیک تخصصی 10 تختخوابی کوچک در منطقه کوی لور، تکمیل، تجهیز، راه‌اندازی و اخذ مجوزهای استخدامی بیمارستان بخش الوار گرمسیری و تجهیز بیمارستان امام علی(ع) از دیگر اقداماتی است که به زودی اجرایی خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار