معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: امسال حدود 50 هزار و 150 نفر در دوره‌ها‌ی سواد‌آموزی شرکت کرده‌اند که آزمون پایان دوره این افراد تا 15 شهریورماه به اتمام می‌رسد اما به‌طور معمول حدود 70 درصد افراد در آزمون‌های پایان‌دوره قبول می‌شوند.
کد خبر: ۲۵۸۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳ 11 July 2016
موسی شیخی در خصوص آموزش‌دهندگان دوره‌های سوادآموزی در استان اظهار کرد: سازمان سوادآموزی به‌صورت مستقل آموزش‌دهنده جذب نمی‌کند؛ سال گذشته پنج هزار و 200 آموزش‌‌دهنده آزاد از طریق شرکت‌ها و مؤسسات غیر‌دولتی که در امر سوادآموزی مشارکت دارند، جذب شد.

وی ادامه داد: همه آموزش‌دهندگانی که در برنامه‌های سوادآموزی فعالیت دارند باید در دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و کارگاه‌های آموزشی که در طول سال تحصیلی به‌خصوص در تابستان و زمستان به مدت 40 ساعت و به‌صورت حضوری برگزار می‌شود شرکت کنند؛ همچنین این افراد باید یک حلقه نرم‌افزار حاوی الگوهای تدریس برتر و یک عدد کتاب راهنمای آموزشی را بگذرانند تا در فرآیند یاددهی و یادگیری موفق شوند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان خاطرنشان کرد: بیمه تأمین اجتماعی و حق‌الزحمه سرانه آموزشی مربوطه پس از آموزش، ارزشیابی و قبولی دوره به حساب مؤسسه طرف قرارداد واریز و مؤسسه نیز بر اساس تعداد قبولی سرانه مربوطه را به آموزش‌دهنده پرداخت می‌کند؛ این هزینه‌ها امسال به آموزش‌دهندگان مناطقی که دوره را به پایان رسانده‌اند مانند الوار گرمسیری و سردشت دزفول پرداخت شده است. شرکت‌های طرف قرارداد ملزم به پرداخت حق بیمه آموزش‌دهندگان نیز هستند.

شیخی در خصوص زمان استخدام آموزش‌دهندگان جدید در سال 95 تصریح کرد: سال گذشته پنج هزار و 200 نفر دوره آموزشی نحوه تدریس به بزرگسالان را گذراندند که ترجیح دادیم ابتدا این افراد کلاس بگیرند و پس از آن چنانچه سوادآموزان استقبال بیشتری داشته باشند این آمادگی وجود دارد تا به 2 هزار نفر آموزش‌های ضمن خدمت ارائه شود.

وی با بیان این‌که 2 نوع شیوه آموزشی شامل شیوه‌های کلاسی و خودآموز در روند سوادآموزی وجود دارد، گفت: در شیوه کلاسی حد نصاب هفت نفر در دوره سوادآموزی، 10 نفر در دوره انتقال (پایان مقطع ابتدایی) و 10 نفر در دوره تحکیم سواد (تعمیق سواد) تعیین شده و گذراندن دوره انتقال نیز معادل دوره ابتدایی (پایه ششم) است؛ در روش خودآموز نیز این افراد از طریق فرزندان و محارم فراگیری سواد را آغاز می‌کنند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان در خصوص سرانه پرداختی به آموزش‌دهندگان گفت: امسال حدود 50 هزار و 150 نفر در دوره‌ها‌ی سواد‌آموزی شرکت کرده‌اند که آزمون پایان دوره این افراد تا 15 شهریورماه به اتمام می‌رسد اما به‌طور معمول حدود 70 درصد افراد در آزمون‌های پایان‌دوره قبول می‌شوند.

شیخی افزود: سرانه دوره سوادآموزی برای هر آموزش‌دهنده در سال گذشته مبلغ 675 هزار تومان، دوره انتقال 820 هزار تومان و در دوره تحکیم سواد نیز 130 هزار تومان بوده است که این مبالغ به تمام آموزش‌دهندگان پرداخت شده است؛ همچنین برای تشویق سوادآموزان مبلغ 135 هزار تومان نیز به سوادآموزانی که در دوره‌های سوادآموزی شرکت کرده و موفق به گذراندن دوره شده‌اند، پرداخت شده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار