فرماندار ماهشهر گفت: با توجه به روند بازسازی در پتروشیمی بوعلی سینا تا 2 هفته دیگر این پتروشیمی وارد مدار تولید می شود.
کد خبر: ۲۵۹۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳ 12 July 2016
منصور قمر دوشنبه شب در گفت وگوی زنده خبری شبکه خوزستان با اشاره به نقش مردم در حادثه پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر گفت: واقعیت این است که مردم عزیزمان در بندر ماهشهر،بندر امام ، شهر چمران و روستاهای همجوار، سعه صدر قابل توجهی داشتند.

وی به شایعات زمان عملیات امداد اشاره کرد و گفت: برخی در فضای مجازی شایعاتی زیادی را راه انداخته بودند که یک نمونه آن تخلیه شهر از سکنه بود.

وی گفت: در ادامه این جو روانی اعلام شد که دود ناشی از مخزنی که دچار حریق شده سمی است که این فضا را برایمان سنگین کرده بود اما با عنایات خدا و تلاش شبانه روزی امدادگران موفق به اطفاء حریق شدیم.

فرماندار ماهشهر یادآور شد: این اتفاق بزرگ و ناگوار همه را در کشور نگران کرده بود به طوریکه در بیرون از استان خوزستان برای ما پیام هایی برای امداد رسانی و همراهی می آمد.

وی در ادامه از اینکه این حادثه نگرانی هایی برای مردم بوجود آورده بود عذرخواهی کرد و گفت: ما بخاطر مردم شبانه روز تلاش کردیم تا آتش را مهار کنیم و این موفقیت ما هم نتیجه همکاری و دعای آنها بود.

وی خاطر نشان کرد:کارگران بومی کار بازسازی پتروشیمی بوعلی سینا را آغاز کرده اند و با توجه به قولی که مدیر عامل این پترشیمی داد تا 2 هفته دیگر در مدار تولید خواهد آمد.

قمر با اشاره به تلاشهای آتشنشانان در اطفای حریق بیان کرد: امیدواریم بتوانیم به امنیت شغلی آنها اهمیت بدهیم و با اولویت قرار دادن آنها گوشه ای از این زحمات آنها را جبران کنیم.

وی درباره همکاری دیگر ارگان ها و نهاد ها در این حادثه هم گفت: وقتی اتفاقی به این وسعت رخ می دهد به نظرم نتیجه آن در کار تیمی است بنابر این هم در شهرستان و هم در منطقه ویژه کار را به صورت تیمی پیگیری می شد.

فرماندار ماهشهر اضافهکرد: این اتفاق در 25 سال گذشته در کشور بی سابقه بود و ما مدیریتمان را به مدیریت بحران منطقه ویژه پیوند دادیم. فرماندار ماهشهر ادامه داد: دراین حادثه 194نیروی آتشنشان را بسیج کردیم و 57دستگاه خودرو آتشنشانی، خودرو سنگین و آمبولانس از ادارات شهرستان جمع اوری کردیم تا آتش را به سرعت مهار کنیم.

وی از تلاشهای مجدانه استانداری و مدیریت بحران استان، مناطق نفت خیز جنوب ، شرکت ملی حفاری ، شهرداری های دزفول، شوشتر و اهواز، پالایشگاه ابادان ، فرودگاه ماهشهر و دستگاهای تاثیر گذاری مانند مدیریت آب جنوب شرق و اصحاب رسانه تشکر کرد.

قمر در پایان تاکید کرد: اکنون وقت شناسایی ضعفهایمان فرا رسیده است و در همین روزها با همفکری استاندار ، مدیران پتروشیمی را دعوت می کنیم و به شناسایی ضعفهایمان در زمینه امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی خواهیم پرداخت.

پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر چهارشنبه هفته گذشته دچار آتش سوزی شد که با تلاش شبانه روزی امدادرسانان و آتش نشانان بعد از سه روز این آتش سوزی مهار شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار