مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان نسبت به عواقب تلخ شنا در کانال های آبیاری کشاورزی هشدار داد.
کد خبر: ۲۵۹۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸ 12 July 2016
محمد اسلامی تصور برخی افراد مبنی بر شنا در کانال های آبیاری به عنوان استخر را اشتباه دانست و افزود:از آنجا که نوع طراحی کانال های کشاورزی متفاوت با استخر بوده لذا شنا در آنها خطر مرگ را به دنبال دارد.

وی با تاکید براینکه شیب بدنه کانال های آبیاری خروج شناگران را با مشکل مواجه کرده و خطر غرق شدن را افزایش می دهد افزود:به دلیل سرعت زیاد آب در برخی کانال ها و وجود رسوب در بستر کانال در صورت بروز مشکل برای شناگر، امکان خروج از کانال براحتی میسر نبوده و نجات فرد غریق به سختی انجام می شود.

اسلامی ضمن اظهار تاسف از غرق شدن تعدادی از مسافران در رودخانه دز همکاری همه نهاد های مرتبط جهت کاهش حوادث غرق شدگی در رودخانه و کانال های آبیاری را خواستار شد و افزود:به دلیل عمق زیاد آب و مسافت طولانی ساحل رودخانه دز هنگام بروز حادثه اجساد قربانیان به آسانی قابل کشف نیست.

وی اظهار کرد:تقاضای خانواده قربانیان برای کاهش جریان خروجی سد تنظیمی دز هنگام وقوع حادثه غرق شدگی به منظور یافتن اجساد مشکلاتی برای کشاورزان و نیز شبکه آبیاری موجب شده است.

به گفته وی کاهش جریان خروجی سد تنظیمی و قطع آب کانال های کشاورزی به ویژه در فصل تابستان به مزارع کشاورزی آسیب می رساند.

وی از خانواده ها و مسافران خواست در نقاط عمیق وخطرناک رودخانه دز شنا نکنند و برای شنا به هیچ وجه از محدوده تاسیسات سد تنظیمی دز و کانالهای آبیاری استفاده نکنند.

با وجود نصب تابلوی هشدار دهنده مبنی بر ممنوعیت شنا در کانالهای آبیاری کشاورزی هر ساله در فصل گرم شاهد حوادث تلخ غرق شدن افراد در این کانال های آبیاری در شمال خوزستان هستیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار