استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: تمرکز تصمیم گیری، امکانات و منابع جمعیت هلال احمر در مرکز یک نقیصه مهم است و باید در بحث تمرکز زدایی فعالیت جدی شود.
کد خبر: ۲۵۹۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹ 12 July 2016
غلامرضا شریعتی روز سه شنبه در دیدار با مدیر عامل و شورای معاونان جمعیت هلال احمر خوزستان در سرسرای اجتماعات استانداری خوزستان اظهار کرد: در حوزه استان ها به ویژه در حوزه هلال احمر از همه ظرفیت ها استفاده نشده و تمرکز گرایی زیادی وجود دارد.

وی افزود: همه منابع و امکانات هلال احمر در مرکز متمرکز شده و تنها فعالیت هایی جزیی به استان ها داده شده است.

شریعتی ادامه داد: خوزستان در این زمینه نسبت به استان های دیگر حالت انفعالی تری داشته و این مناسب برای پیشگام بودن در کارها مناسب نیست.

استاندار خوزستان تاکید کرد: همیشه باید آماده رویارویی با بلایای طبیعی و غیرطبیعی و مقابله با آثار و پیامدهای مخرب آنها بوده و همواره در حالت آماده باش باشیم.

وی با اشاره به حادثه آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی بندرماهشهر و تلاش همه سازمان ها برای مهار آتش اظهار کرد: در حادثه پتروشیمی به لطف خدا و همکاری بین بخشی، بلای عظیمی به خیر گذشت؛ در 6 مورد از حوادث آتش سوزی مشابه، تنها راه حل سوختن مواد بوده و این حوادث می طلبد که همواره دربرابر بلایا آماده باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان نیز گفت: ظرفیت های موجود در هلال احمر باید برای همکاری بین بخشی در راستای توسعه این استان به کار گرفته شوند.

علی خدادادی اضافه کرد: مهمترین وظیفه هلال احمر کاهش سطح آسیب پذیری اقشار کم درآمد و نیازمند جامعه و افزایش توانمندی جوانان است تا بتواند آنها را در برابر حوادث طبیعی و آسیب های اجتماعی ایمن کرده و باعث افزایش نقش مداخله جویانه این عزیزان در عرصه های مختلف شود.

وی اظهارکرد: 19 نقطه پر خطر در جاده های خوزستان وجود دارد که باید برای آنها پایگاه امداد و نجات جاده ای احداث شود و همچنین برای پشتیبانی از عملیات های امدادی، مرکز پشتیبانی عملیات امداد و نجات جنوب غرب کشور در اهواز نیز باید هر چه سریع تر تکمیل شود.

وی گفت: مرکز نازایی و بین المللی سرطان خاورمیانه و ایجاد 18 پایکاه امداد و نجات چند منظوره در نقاط حادثه خیز در دست اجرا و مطالعه هستند و تکمیل مراکز هلال احمر چند شهرستان و توسعه خانه های هلال نیز در برنامه است.

وی با اشاره به مرکز آموزش های تخصصی امداد و نجات دراندیمشک افزود: این مجتمع امدادی برای آموزش های تخصصی امداگران و نجاتگران تدارک دیده شده و یکی از بهترین مجتمع های امدادی، آموزشی و فرهنگی در کشور است و در صورت تکمیل می تواند نقش به سزایی در تربیت نیروی متخصص در استان و حتی کشور داشته باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار