رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«سرنوشت وام 3 میلیونی یک بازنشسته»،«ایرانی ها حتی از مادر رونالدو هم نگران ترند!»،«مردم می توانند از احمدی نژاد شکایت کنند»،«اوج گیری رایزنی‌ها برای دیوان محاسبات»،«بازدید ۲۰ثانیه‌ای آقای وزیر از پروژه‌ها!»،«معنای حمایت اصولگرایان از روحانی»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۵۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹ 12 July 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

 

معرفی نامزد اصلاح طلبان در انتخابات 96

مهران رئوف عضو شورای مرکزی حزب اراده ملت گفت: دولت عملکرد مثبتی نسبت به روند بررسی فیش‌ها داشته است،خوشبختانه دولت تدبیر و امید تا به اینجا به خوبی توانسته جریان را مدیریت کند، اما عده ای با علم به اینکه می دانند این تخلف ها در دولت گذشته صورت گرفته و آن را دستاویزی برای تسویه حساب شخصی با دولت می کنند جای سوال دارد. دولت آقای روحانی نشان داده که توانایی های زیادی در اداره کشور دارد و رئیس جمهور بعدی خواهد بود و اصلاح طلبان در انتخابات اسال 96 از ایشان حمایت خواهند کرد. برنا این خبر را منتشر کرد.


ماجرای عجیب تقلید صدای روحانی توسط فریدون وتکذیب آن!

محمدجواد کریمی قدوسی عضوكميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت:با پيگيري‌هايي كه از سوي مجلس پيرامون بحث حقوق‌هاي نجومي صورت گرفت به سرمنشاء اين موضوع رسيديم. يك كانون در نهاد رياست جمهوري این مسائل را مديريت مي‌کند. آقاي حسين فريدون شخص برجسته اين كانون است. يكي از پرونده‌هاي حسين فريدون "تقليد صداي رئيس‌جمهور" است؛ در يك مورد وي با تقليد صداي روحاني طي تماس‌هايی با مراكز اقتصادي در راستاي ترخيص كالاهاي غير مجاز اقدام كرده و از آنها خواسته تا جلوي واردات اين كالاها را نگيرند. در مورد ديگر نيز فريدون با تقليد صداي رئيس‌جمهور طي تماسي با مولاوردي معاون روحاني به وي اعلام مي‌كند كه از انجام يك سفر خودداري كند. مولاوردي هم كه گمان مي‌كند اين دستور توسط رئيس‌جمهور داده شده از انجام آن سفر خودداري مي‌كند.

تکذیب

مدیر کل روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با رد ادعای نماینده مردم مشهد در مورد تقلید صدای حسین فریدون و منع معاون امور زنان از سفر استانی گفت: این نماینده مجلس باید پاسخگو باشد که به استناد کدام مدرک و سند چنین مساله‌ای را عنوان کرده است البته این موضوع باید به صورت قانونی از سوی دفتر حسین فریدون و حسن روحانی رئیس جمهور پیگیری شود.سایت ریاست جمهوری این خبر را منتشر کرد.


در خواست وزیر فرهنگ برای لغو قانون اسفاده از ماهواره

علی جنتی در گفت وگو با خانه ملت گفت: استفاده افراد از ماهواره به کل غیرقانونی است اما در واقع حداقل 70 درصد مردم خلاف این قانون رفتار کرده و از آن استفاده می کنند. می توان از ماهواره برای تبلیغ کالای فرهنگی بهره برد اما این مساله در شرایطی تحقق پیدا می کند که استفاده از ماهواره بطور قانونی مجاز شود. اصلاح قانون کنونی ممنوعیت استفاده از ماهواره را ضروری می‌دانم. خانه ملت این خبر را منتشر کرد.


سرنوشت وام 3 میلیونی یک بازنشسته

سرنوشت درخواست وام 3 میلیونی یک بازنشسته که به موافقت با وام 200 هزار تومانی کمک هزینه کفن و دفن انجامید. عصرایران این خبر را منتشر کرد.

ماجرای عجیب تقلید صدای روحانی توسط فریدون و تکذیب آن!/ معرفی نامزد اصلاح طلبان در انتخابات 96/ افشای رقم نجومی قرارداد برانکو/ رونمایی از یک پدیده تازۀ تلگرامی! 

افرادی که از رحیمی پول گرفتند، محاکمه شوند

علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز - سه شنبه - مجلس در اخطاری با استناد به اصل 55 قانون اساسی به پرونده محمدرضا رحیمی اشاره کرد و گفت: کسانی که از آقای رحیمی پول گرفتند چرا محاکمه نمی شوند، اقدام قوه قضاییه در این زمینه چه بوده است؟ دیوان محاسبات تاکنون گزارشی پیرامون حقوق های نجومی به نمایندگان نداده است. خانه ملت این خبر را منتشر کرد


ایرانی ها حتی از مادر رونالدو هم نگران ترند!

سایت فرانسوی فیگارو در واکنش به حمله کاربران ایرانی به ملی پوش این کشور نوشت تعجب آور است که ایرانی ها حتی از مادر رونالدو هم بیشتر نگران ستاره پرتغال شده اند. فیگارو در این خصوص نوشت: دولورس آویرو مادر رونالدو پس از مصدومیت پسرش دست به قلم شد و بازیکن فرانسه را ملامت کرد اما تعجب آور اینکه ایرانی ها حتی بیشتر از مادر رونالدو نگران او شده و اینستاگرام پایت را لبریز از انتقاد و توهین کردند. مثلث آنلاین این خبر را منتشر کرد.

تکذیب یک شایعه در مورد حدادعادل

در برخی از کانال‌های خبری مطلبی مبنی بر حضور غلامعلی حدادعادل در انتخابات میاندوره‌ای اصفهان منتشر شده است.براساس پیگیری‌های باشگاه خبرنگاران جوان؛ از سوی مسئول دفتر حدادعادل امیرابراهیم حسنی حضور وی در انتخابات میاندوره‌ای اصفهان تکذیب شد.گفتنی است، سفر حدادعادل به اصفهان به خاطر دعوت حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان در مجلس دهم برای شرکت وی در یک برنامه تلویزیونی بوده است.


افشای رقم نجومی قرارداد برانکو

شنیده ها حکایت از یک رقم نجومی برای قرارداد کادر فنی پرسپولیس دارد.برانکو ایوانکوویچ که سال قبل به پرسپولیس آمد عملکرد مناسبی همراه با این تیم داشت و این موضوع باعث شد تا مدیران پرسپولیس را متقاعد کند قرارداد این مربی کروات را تمدید کنند.البته رقم قرارداد این مربی از همان فصل قبل باعث جنجال های زیادی شده بود و عده ای معتقد بودند که این مربی با رقم قراردادی نسبتا نجومی به پرسپولیس آمده است.عملکرد مناسب این مربی همراه با پرسپولیس در لیگ فصل گذشته باعث شد تا رقم تمدید قرارداد این مربی طبق شنیده ها یک رقم سنگین باشد.رقم قرارداد دو ساله کادرفنی پرسپولیس با یک سری آبشن های مختلف مثل قهرمانی در ایران و صعود در آسیا به مبلغی در حدود ۱۰ میلیارد تومان خواهد رسید که در صورت تائید این موضوع باید اعلام کرد که رکورد رقم قرارداد مربیان شکسته شده است.فعلا این رقم نجومی از سوی مدیران باشگاه رسما تایید نشده و باید منتظر واکنش آنها باشیم. ضمن اینکه باید دید در صورت تایید این رقم برای دو سال در نظر گرفته شده یا یک سال!این مطلب در نامه نیوز منتشر شده است.


فرمانده انتظامی غرب تهران رقم فیش حقوقی‌اش را اعلام کرد

فرمانده انتظامی غرب استان تهران در پاسخ به سوال خبرنگاری رقم فیش حقوقی خود را اعلام کرد.سردار محسن خانچرلی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال خبرنگاری که خواستار انتشار فیش حقوقی‌ شده بود، اظهار کرد: با توجه به اینکه ما نظامی هستیم شاید انتشار تصویر فیش حقوقی از نظر حفاظت مشکلاتی را ایجاد کند، اما بنده به عنوان یک سردار در نیروی انتظامی و کسی که 34 سال سابقه خدمت دارد، ماهانه 4 میلیون تومان حقوق می‌گیرم و البته وضعیت در نیروی انتظامی به همین شکل است و ما دریافت‌های آنچنانی در ناجا نداریم.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.


هشدار مقام دولتی به پسر اسطوره فوتبال ایران

علی قنبری امروز در حاشیه همایش بزرگداشت پنجاهمین سال فعالیت شرکت توسعه کشت دانه‌های روغنی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه بدهی پسر اسطوره فوتبال به شرکت بازرگانی برای فروش برنج چه شد، گفت: برنج طبق قانون، به صورت رهنی به آنها فروخته شد و زمان پرداخت فرا رسیده و باید مطالبات ما توسط آنها پرداخت شود.میرعامل شرکت بازرگانی دولتی مبلغ فروش برنج به پسر اسطوره فوتبال را 20 میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: با سود آن باید 25 میلیارد تومان به شرکت بازرگانی دولتی پول پرداخت شود.قنبری تصریح کرد: زمان فروش رهنی برنج به این شخص 6 ماه بوده است که الان مدت نه تنها به اتمام رسیده بلکه دو بار تمدید شده و آنها موظف به پرداخت هستند.


مردم می توانند از احمدی نژاد شکایت کنند

نعمت احمدی حقوقدان و استاد دانشگاه به روزنامهآرمان گفت: امام فرمودند مردم ولی‌نعمت هستند و قانون هم ابزار شکایت آنها را فراهم کرده است. در کمیسیون اصل ۹۰ هم آمده است که هر فردی از قوای سه‌گانه مقننه، مجریه و قضائیه شکایتی داشته باشد، البته مردم هم می‌توانند از احمدی‌نژاد شکایت کنند و آن شکایت را به کمیسیون اصل ۹۰ تقدیم کنند؛ براساس این قانون همه نهادها مکلف هستند به کمیسیون اصل ۹۰ پاسخ دهند. در این صورت اگر این کمیسیون تخلفی مشاهده کند، به قوه قضائیه ارجاع می‌دهد و در دستگاه قضا مورد رسیدگی و پیگیری قرار می‌گیرد. اما میان «توانستن مردم» تا «خواستن مسئولان» تفاوت وجود دارد.


شهرداری کهنوج قفل و زنجیر شد!

مسوول رسیدگی و بررسی مشکلات مردمی دفتر نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی گفت: کارگران و کارمندان شهرداری کهنوج به علت عدم پرداخت ۱۰ ماه حقوق و مزایا دست به اعتراض زدند.«عباس حمزه ای» در این رابطه اظهار کرد: به دلیل عدم پاسخگویی شهردار به خواسته های کارگران و کارمندان، آنها به اجبار در اصلی شهرداری را قفل و زنجیر کرده و حتی برق را هم قطع کرده اند.وی افزود: این اقدام معترضان با واکنش بد دیگر همکارانشان روبه رو شد که حقوقشان را به موقع دریافت کرده اند.حمزه ای تصریح کرد: خواسته کارگران معترض فقط و فقط پرداخت حقوقشان است زیرا عدم دریافت چندین ماه حقوق، مشکلات زیادی برای آنها به وجود آورده است.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.


خبر به کما رفتن محمدرضا شجریان تکذیب شد

روز گذشته خبری تایید نشده منتشر شد مبنی بر به کما رفتن استاد محمدرضا شجریان که پس از تماس خبرنگار موسیقی دیباچه با یکی از نزدیکان این استاد آواز ایرانی این خبر تکذیب شد.این در حالی بود که شایعه به کما رفتن استاد شجریان چند روز پیش دهان به دهان می‌گشت اما همایون شجریان در صفحه اینستاگرام گزارشی از روند درمان وی داده بود و گفته بود نتیجه ام آر آی هم خوب بوده است و این پایانی بود بر شایعاتی که خاطر اهالی موسیقی را مکدر می‌کرد.


اوج گیری رایزنی‌ها برای دیوان محاسبات

نامزدهای ریاست و دادستانی دیوان محاسبات از چند هفته گذشته رایزنی های خود را در مجلس آغاز کرده اند که این رایزنی ها در روزهای اخیر به اوج خود رسیده است.گفته می شود دهها نفر نامزد برعهده گرفتن این منصب شده و درخواست خود را به ضمیمه رزومه شان به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تحویل داده اند اما در این میان غلامرضا اسدالهی نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس نهم، امین حسین رحیمی رئیس فعلی دیوان محاسبات، محمد احمدی نماینده مردم دهلران در مجلس نهم، محمدعلی عبدالله زاده نماینده مردم طبس در مجلس نهم که با انتصاب به عنوان معاون پارلمانی صدا وسیما امکان ریاستش کم شده است، اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس نهم و علیرضا منادی نماینده مردم تبریز در مجلس نهم که تا یک قدمی مجلس دهم هم رفت اما ناکام ماند گزینه های جدی تر برای ریاست دیوان هستند.این مطلب در مهر منتشر شده است.


روایت نوبخت از تعداد مدیران برکنار شده به خاطر فیش های نجومی

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با بیان اینکه ۱۳ نفر از مدیران عالی دولتی در ارتباط با فیش‌های نجومی برکنار یا با استعفایشان موافقت شده، گفت: دولت تنها به این اقدامات بسنده نکرد و مصوباتی در شورای حقوق و دستمزد داشت تا بدینوسیله جلوی راه‌های گریز را بگیرد.


سربازان از این پس با قطار جابجا می‌شوند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره نشست امروز این کمیسیون با حضور امیرپوردستان و موضوع حادثه سربازان گفت:امیر پوردستان اعلام کرد که مقرر شده از امکانات ریلی برای انتقال سربازان استفاده شود.برای اتوبوس‌ها نیز ناظر قرار داده شده.همچنین همراه با اتوبوس‌ها با کمک پلیس راه، ماشین پلیس همراه اعزام شود. این خبر را فارس منتشر کرده است.


رونمایی از یک پدیده تازۀ تلگرامی

روزنامه «ابتکار» می‌نویسد: ازدواج موقت به روش تلگرامی! تنها لازم است عضو کانال تلگرامیش باشی. همه‌چیز فراهم است. از میان گزینه‌ها یکی را انتخاب می‌کنی، همان گزینه‌ای که به سلیقه‌ات خوش می‌آید. رنگ پوست: سفید، قد: 160 سانتی متر، زیبا و خوش اندام و ... . البته این یک قلم از زیر دستتان در نرود، میزان مهریه. قیمت هر کُدی از بانوان متفاوت است. بسته به شرایط، مهریه بالا و پایین دارد. حق مشاور را هم در نظر بگیرید. حق‌الوکاله مشاوره شما برای ازدواج موقت بسته به کدی که انتخاب کردید متغیر خواهد بود. هر کدی را که انتخاب کردید کافی است به ادمین کانال بفرستید. در چشم به هم زدنی ازدواج موقت برایتان مهیا است.


بازدید ۲۰ثانیه‌ای آقای وزیر از پروژه‌ها!

وزیر صنعت، معدن و تجارت و هیئت همراه ظهر دیروز در یک سفر یک‌روزه و جهت بازدید از پروژه‌ها و بررسی مشکلات حوزه صنعت و معدن به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.این سفر یک‌روزه به استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی صورت گرفت که وزیر صنعت، معدن و تجارت بیشتر بازدیدهای خود از پروژه‌های مهم حوزه صنعت و معدن را به‌صورت هوایی و در "20 ثانیه" در دستور کار خود قرار داد. روز گذشته پروژه‌های مهم حوزه صنعت از جمله پروژه‌های پتروشیمی شهرستان گچساران و دهدشت به‌صورت هوایی با بالگرد بازدید شد.بازدیدهای هوایی و "۲۰ثانیه‌ای" تنها دستاورد سفر روز گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان کهگیلویه و بویراحمد بود.این خبر را تسنیم منتشر کرده است.


احضار پزشک شخصی کیارستمی برای بررسی پرونده

خلیلی قائم مقام معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در گفت و گویی؛ با تأکید بر بازگشایی پرونده مرحوم کیارستمی و پیگیری جدی علت فوت وی افزود: ساعت 7:30 دقیقه صبح فردا نخستین جلسه کمیسیون تخصصی رسیدگی به پرونده این هنرمند با حضور بیش از 20 نفر از اساتید برجسته رشته های مختلف پزشکی، اعضای ارشد سازمان نظام پزشکی و هم چنین پزشکان معالج وی از 2 بیمارستان مختلف آغاز می شود. وی با اشاره به اینکه پزشکان بیشتری در جریان مداوای عباس کیارستمی حضور داشته اند تاکید کرد :پزشک شخصی وی نیز که خدمات مشاوره پزشکی به وی ارائه می کرده به منظور بررسی های بیشتر به کمیسیون رسیدگی احضار شده و این در حالیست که پزشک امین کیارستمی خود عضو کمیسیون بررسی علت فوت این هنرمند است.این خبر را باشگاه خبرنگاران منتشر کرده است.


معنای حمایت اصولگرایان از روحانی

امیر محبیان تحلیلگر اصولگرا معتقد است که اصولگرایان هرآنچه در چنته داشتند در انتخابات ریاست جمهوری 92 رو کردند و اکنون مشخص نیست چهره ی جدیدی در بساط دارند یا نه. این تحلیلگر اصولگرا تصریح کرد: درمورد تصمیم اصولگرایان به حمایت یا عدم حمایت از دکتر روحانی، باید بگویم که قدری زود است که به ضرس قاطع در این مورد اظهار نظر کنیم. البته شرایط هم باید ارزیابی شود، یعنی حمایت اصولگرایان از روحانی به معنای قرار گرفتن جبهه اصولگرایی و اصلاحات بر سر یک سفره است. آیا اصولگرایان می خواهند چنین وضعیتی به وجود بیاید؟ این گفت و گو را انتخاب منتشر کرده است.


ورود اطلاعات سپاه به پرونده مفاسد اقتصادی کلان

حجت‌الاسلام والمسلمين حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره بازتاب حقوقهای نجومی برخی مدیران در افکار عمومی، گفت: دانستن حق طبیعی مردم است و آگاهی مردم در این مسئله موجب شد که بین مسئولین مربوطه، تحرکی ایجاد شده تا نسبت به وضعیت ولنگاری اقتصادی برخورد جدی صورت بگیرد.وی در گفتگو با تسنیم، با بیان اینکه ملت از مسئولین انتظار دارند تا با این‌گونه اعمال و رفتار ناپسند برخورد شود، تصریح کرد: مسئولین اجرایی کشور از جمله دستگاه قضایی بدون اغماض باید با متخلفین برخورد و گزارش این تخلف را به مردم منعکس کند زیرا در احقاق حقوق ملت، هیچ تعارفی با کسی وجود ندارد.رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران با اشاره به اینکه این سازمان همانند گذشته به پرونده‌های مفاسد اقتصادی کلان کشور ورود می‌کند، اعلام کرد: اطلاعات سپاه در موضوع تخلفهای اقتصادی و مسائل دیگر کشور همیشه فعال بوده و در حال حاضر پرونده‌های جدی در دستور کار دارد.حجت‌الاسلام والمسلمين طائب با تأکید بر اینکه آن چیزی که سازمان اطلاعات سپاه در پیگیری تخلفهای اقتصادی دنبال می‌کند، استیفای حقوق مردم و بیت‌المال مسلمین است، متذکر شد: خوشبختانه سازمان اطلاعات سپاه در این حوزه موفقیتهای خوب و چشمگیری داشته که با همکاری دستگاه قضایی توانستیم مبالغ کلانی را به بیت المال برگردانیم.


واکنش قاضی سراج به تذکر کواکبیان

قاضی سراج پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم ختم فرزند معاون اول دادستان کل کشور در واکنش به تذکر کواکبیان نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ای‌کاش کواکبیان دیشب نمی‌خوابید و گزارش مرا می‌دید و مستند صحبت می‌کرد.میزان این خبر را منتشر کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :