خطیب نماز جمعه اهواز عنوان کرد:
از وزارت نفت می خواهیم نسبت به این سیاست غلط هرچه زودتر پایان دهد که این موضوع نیز یکی از عوامل افزایش نرخ بیکاری در استان است.
کد خبر: ۲۶۰۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸ 15 July 2016
به گزارش تابناک خوزستان؛ آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به ۲۶ تیرماه، سالروز آغاز به کار رسمی شورای نگهبان اظهار کرد: شورای نگهیان سپر بلای نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی بسیاری از معادلات جهانی را به هم زده است و منافع استکبار جهانی را از بین برده، لذا ایادی استکبار روی چند نهاد اساسی نظام انگشت گذاشته اند که شورای نگهبان در رأس آنها قرار گرفته است.

امام جمعه موقت اهواز خاطرنشان کرد: به شورای نگهبان بیشترین توهین ها شده است زیرا حفاظت از اسلامیت نظام برعهده آن بوده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به ۲۷ تیرماه، سالروز اعلام پذیرش قطعنامه ۵۹۸ درباره جنگ تحمیلی اظهار کرد: اگر چه در آن دوره حضرت امام (ره) پذیرش قطعنامه را مانند سرکشیدن جام زهر تشبیه کردند اما این روز نقطه عطفی در رابطه با پایان جنگ بود.

خطیب نماز جمعه اهواز در ادامه با اشاره به دستور رهبر انقلاب برای پیگیری قاطع موضوع حقوق های نجومی تصریح کرد: طبق گزارش هایی که رسیده است، تعداد کمی نسبت به تعداد زیاد مدیران کشور این حقوق ها را دریافت می کنند، برخی از این مدیران در این دو سه سال به اندازه یارانه ماهانه کل کشور پول دریافت کرده اند.

وی بیان کرد: این موضوع مایه افتضاح و رسوایی است و باعث نا امید شدن مردم می شود، لذا دولت و قوه قضائیه باید محکم با این تخلف برخورد کنند.

آیت الله حیدری تصریح کرد: علت این تخلفات فرهنگ اشرافی گری است که کارگزاران در دولت سازندگی آغازگر آن بودند و امروز که به قدرت رسیده اند، دوباره این راه را ادامه می دهند.

وی با تاکید بر لزوم مبارزه با اشرافی گری اظهار کرد: وقتی فرهنگ اشرافی گری در کشور حاکم باشد، مستضفان له می شوند و مستکبران هر روز بر استکبار آنها افزوده می شود که با آرمان ها امام و شهدا سازگاری ندارد، مردم نیز راضی به ترویج فرهنگ اشرافی گری نیستند.

خطیب نماز جمعه اهواز افزود: ظاهراً دریافت حقوق های نجومی فقط در تهران است اما بعید نیست این تخلف در مراکز استانها هم باشد، لذا مسئولین بازرسی استان باید مدیران استان را نیز بررسی کنند.

امام جمعه موقت اهواز تاکید کرد: استاندار محترم، رئیس دادگستری، بازرسی و حراست ها این موضوع را بررسی و خیلی محکم با این تخلف ها برخورد نمایند، زیرا مردم خوزستان که در رنج و عذاب بیکاری و محرومیت هستند، هرگز اجازه فعالیت این مدیران را نخواهند داد.

آیت الله حیدری در ادامه ضمن اشاره به حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا ماهشهر و تشکر از عوامل اطفای این آتش سوزی اظهار کرد: برای جلوگیری از تکرار اینگونه حوادث باید به دنبال علل آن بود و یکی از مهمترین عوامل آن اداره شدن پتروشیمی ها توسط مدیران غیر بومی است.

وی افزود: طبق گزارش های واصله، ۲۲ پتروشیمی در ماهشهر وجود دارد که یک مدیر آن هم خوزستانی نیست و همه آنها پروازی اند، وقتی مدیری پروازی باشد هیچ دلسوزی به اینگونه حوادث نخواهد داشت.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: از مدیران میانی پتروشیمی تنها ۱۵ درصد و از کارشناسان نیز تنها ۳۰ درصد خوزستانی هستند، با این شرایط نیز حتی کارگران فضای سبز نیز از استانهای دیگر خواهند بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از مدیران متخصص خوزستانی با این شرایط دنبال کار هستند، لذا از وزارت نفت می خواهیم نسبت به این سیاست غلط هرچه زودتر پایان دهد که این موضوع نیز یکی از عوامل افزایش نرخ بیکاری در استان است.

آیت الله محسن حیدری در ادامه با اشاره به اجلاس منافقین در پاریس اظهار کرد: عربستانی ها در این اجلاس حضور داشتند، هرچه شر و فتنه در عالم اسلام وجود دارد، زیر سر عربستان است.

وی افزود: عربستان نیز می داند ظرفیت منافقین چقدر است و زمانی که با پادگان و سلاح در اختیار صدام بودند، نتوانستند کاری کنند، البته آنها به انسانهای ضعیف و کوردل که دنبال جدایی طلبی هستند، امید دارند.

خطیب نماز جمعه اهواز اظهار کرد: جای تعجب است که چرا وزارت خارجه ایران این اجلاس و کشور فرانسه را در این زمینه محکوم نکرده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار