گرما و افزایش دما در شهرستان‌های استان خوزستان به اوج خود رسید.
کد خبر: ۲۶۰۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰ 16 July 2016

با وجود اینکه از آخرین ورود پدیده گرد و خاک به استان روزهای زیادی نمی‌گذرد ولی باز هم مردم خوزستان در این شرایط آب و هوایی مشکلات خاص و کم‌مانند خود را دارند.

خفگی‌ها و تنگی نفس‌های حاصل از ورود خاک‌های سرگردان به شهرهای استان از یک‌سو و گرمای طاقت فرسا از سوی دیگر این روز‌ها به شدت مردم را درگیر و شرایط کار را کمی غیر قابل تحمل کرده است.

شاید تصور اینکه با باز کردن شیر آب سرد لوله و خارج شدن آب جوش از درون آن برای غیر خوزستانی‌ها غیر قابل باور و مشکل باشد، ولی با انجام این کار پی به این موضوع خواهیم برد.

با وجود هشدارهای سازمان هوا‌شناسی و احتمال افزایش دما در سطح استان خوزستان حتی تا مرز بالا‌تر از 50 درجه سانتی‌گراد دیری نشد تا این موضوع به حقیقت پیوست و داغ شدن بیش از حد هوا به سوژه اصلی گفتمان‌های مردم تبدیل شود.

با وجود شرایط خاص آب و هوایی شهرستان‌های جنوبی استان شاید تصور گرم شدن شهرستان‌های شمالی آن کمی دور از انتظار به نظر آید ولی با حضور در این مناطق پی به عمق گرما و سوزناکی آن خواهیم بد.

در روزهای اخیر و اعلام‌های سازمان هواشناسی نام بردن از خنکترین شهر همواره به چشم می‌خورد وقتی که در گزارش‌های مربوطه دمای کمترین شهر استان در خنک‌ترین زمان شبانه‌روز که گا‌ها ساعات ابتدایی صبح و بامداد است 35 درجه سانتی‌گراد اعلام می‌شود باید پی به عمق گرمای روز برد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار