مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از انعقاد تفاهم نامه توسعه آموزشی بین سازمان منطقه آزاد اروند و آموزش و پرورش برای پوشش دادن پنج منطقه زیر نظر این سازمان خبر داد.
کد خبر: ۲۶۰۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵ 16 July 2016
محمد تقی زاده با اشاره به جلسات برگزار شده با معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان مناطق آزاد کشور افزود: برنامه ریزی و مذاکرات لازم برای توسعه آموزش و پرورش پنج منطقه آبادان، خرمشهر، اروندکنار، چوئبده و مینوشهر صورت گرفته و طبق تفاهم نامه مقرر شد طی یک برنامه یک ساله که به طور مشترک نگاشته می شود، توسعه آموزشی در سه محور انجام شود.

تقی زاده این سه محور را شامل توسعه فضاهای آموزشی ، ارتقای سطح علمی دانش آموزان و توسعه مهارتهای علمی کارکنان آموزش و پرورش دانست و گفت: حدود 80 هزار دانش آموز تحت نظر شش هزار معلم در مناطق تحت پوشش منطقه آزاد اروند مشغول تحصیل هستند که نیاز به امکانات آموزشی، پرورشی ، فرهنگی و سخت افزاری دارند. البته ، سال گذشته 21 میلیارد تومان از طرف آموزش و پرورش و مناطق آزاد به این شهرها کمک شده است.

وی با اشاره به وجود 61 مدرسه فرسوده در شهرهای آبادان و خرمشهر توضیح داد:43 مدرسه در شهر آبادان نیاز به بازسازی و تعمیرات اساسی دارند.همچنین، 18 مدرسه در خرمشهر تخریبی هستند و منطقه آزاد می تواند با تخصیص اعتبار لازم به بازسازی فضاهای آموزشی کمک کند.در شهر آبادان حدود یازده هزار نفر بی سواد هستند که پی گیری و تشویق این افراد به آموختن خواندن و نوشتن و ادامه تحصیل می تواند بر تحصیل 48 هزار دانش آموز آبادانی تاثیرگذار باشد.

وی همکاری منطقه آزاد اروند برای حل چالش ها و مسائل این شهرها را ضروری دانست و افزود: شهرهای تحت نظر منطقه اروند علاوه بر داشتن مدارس فرسوده ، با کمبود فضاهای آموزشی استاندارد و نیروی انسانی مواجه هستند که این تفاهم نامه می تواند در رفع این مسائل راه گشا باشد. تجهیز مدارس به وسایل سرمایشی، تامین میز و نیمکت مورد نیاز، هوشمند کردن مدارس و ارایه امتیازات تشویقی برای فرهنگیان این شهرها می تواند در قالب محورهای توسعه ذکر شده صورت گیرد. همچنین، اجرای طرح های مختلف آموزشی برای ارتقای سطح آموزشی دانش آموزان همسو با اهداف توسعه فرهنگی سازمان مناطق آزاد کشور است.

گفتنی است منطقه آزاد اروند در شمال غربی خلیج فارس به وسعت 172 کیلومتر مربع در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است و با کشورهای عراق و کویت مرز مشترک دارد. این منطقه با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار