فرماندار باغملک از وقوع آتش‌سوزی در 20 هکتار از جنگل‌های منطقه گردشگری "مال ‌آقا" خبر داد.
کد خبر: ۲۶۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵ 16 July 2016
لطیف حیایی اهوازی با اشاره به وقوع اظهار کرد: محدوده‌ای به وسعت 20 هکتار از جنگل‌های منطقه گردشگری "مال آقا" در بعد از ظهر روز پنجشنبه (24 تیرماه) دچار آتش‌سوزی شد که عمده این آتش‌سوزی‌ها در ارتفاعات بود.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از اطلاع از آتش‌سوزی، نیروهای منابع طبیعی، نیروهای محلی و دهیاری‌ها و بخشداری در محل حاضر شده و تمام امکانات شهرستان جهت اطفا آتش‌سوزی به کار برده شد.

فرماندار باغملک عنوان کرد: این آتش‌سوزی عمدتا در منطقه‌ای کوهستانی که دارای شیب تندی است، رخ داده بود و بنابراین امکان تردد ماشین‌آلات به این منطقه وجود نداشت و کار خاموش کردن آتش با ابزارهای دستی انجام شد.

حیایی اهوازی با بیان این‌که آتش در منطقه "مال آقا" در ساعات اولیه بامداد روز جمعه خاموش شد، عنوان کرد: میزان خسارات وارد شده به این منطقه جنگلی در حال بررسی است، در خصوص علت این آتش‌سوزی نیز بررسی‌هایی در حال انجام است ولی احتمال می‌رود که علاوه بر شرایط جوی و گرما، عامل انسانی نیز یکی از علت‌های آتش‌سوزی در این جنگل بوده است.

وی ادامه داد: "مال آقا" منطقه‌ای گردشگری است و علی‌رغم توصیه‌هایی که در رسانه‌ها اعلام می‌شود و با وجود تابلوهای هشداردهنده در محل، متاسفانه برخی افراد نکات لازم را رعایت نمی‌کنند و به همین دلیل احتمال می‌دهیم که این آتش‌سوزی بر اثر شعله‌ور شدن یک آتش رهاشده رخ داده باشد.

فرماندار باغملک عنوان کرد: با توجه به میزان بارندگی که در فصل زمستان داشتیم، پوشش گیاهی خوبی در مناطق کوهستانی به وجود آمده است و همین امر بر احتمال وقوع حریق در جنگل افزوده است.

حیایی اهوازی با بیان این‌که باید برای حفظ منابع طبیعی تلاش کرد، گفت: حفظ منابع طبیعی تنها با تلاش دستگاه‌های حکومتی و دولتی امکان‌پذیر نیست؛ منابع طبیعی ثروت ملی است و متعلق به همه مردم است و به همین جهت باید همه مردم در حفظ آن کوشا باشند. باید تلاش کرد تا سطح فرهنگی مراقبت از محیط زیست ارتقا یابد و در این زمینه آگاهی‌سازی‌های لازم نیز انجام شود.

وی اظهار کرد: تلاش محیط‌بانان در جلوگیری از تخریب منابع طبیعی تاثیرگذار است و البته در این خصوص و با توجه به میزان جنگل‌های موجود باید امکانات لازم در شهرستان برای جلوگیری از تکرار این حادثه وجود داشته باشد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار