معاون وزیر ارتباطات عنوان کرد:
بخش فناوری اطلاعات یکی از مزیت‌های جدید خوزستان است و با برنامه‌هایی که داریم سهم استان در اقتصاد آی سی تی باید بیشتر شود.
کد خبر: ۲۶۱۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰ 16 July 2016
مرتضی براری ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیران کل قدیم و جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در سالن جلسات پست خوزستان اظهار کرد: بخش فناوری اطلاعات یکی از مزیت‌های جدید خوزستان است و با برنامه‌هایی که داریم سهم استان در اقتصاد آی سی تی باید بیشتر شود.

وی افزود: سهم خوزستان ۶ درصد جمعیت کشور و ۲۳۴ هزار میلیارد ریال و چند برابر بودجه عمرانی استان است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای خلق ثروت، توسعه کسب و کارهای بومی، توسعه اشتغال، جذب بازار داخلی استان توسط خود استان است.

براری گفت: برنامه ما خلق ثروت معادل ۵۴۰ هزار میلیار ریال و این مهم‌ترین دغذغه ما محسوب می‌شود چون خدمات مبتنی بر بستر فناوری اطلاعات به شدت رشد کرده است.

وی ادامه داد: حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در خوزستان ظرفیت خلق ثروت دارد و باید این ظرفیت به مزیت تبدیل شود و اگر به مزیت تبدیل نشود ممکن است به تهدید مبدل شود.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه آی سی تی مهم‌ترین زیرساخت توسعه است، عنوان کرد: زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور ما متناسب با کشورهای پیشرفته است و چیزی از آن‌ها کم نداریم.

براری اضافه کرد: حوزه آی سی تی باعث کاهش هزینه‌های بانکی برای مردم و افزایش بهره وری در شبکه بانکی شده است. امروزه همه مردم خدمات مورد نیاز خود را بربستر موبایل دریافت می‌کنند.

وی با انتقاد از کم کاری دستگاه‌های اجرایی استان در استفاده از فناوری اطلاعات در ارائه خدمات، بیان کرد: ظرفیت پهنای باند استان ۷۵ گیگا بیت است در حالیکه تنها از ۲۲ گیگا بیت آن مصرف می‌شود چون دستگاه‌ها برای استفاده از سرویس‌های جدید تلاشی نکردند.

معاون وزیر ارتباطات یادآورشد: خدمات ارزش افزوده بر بستر موبایل روبه رشد است. ۷۰ درصد اقتصاد فناوری اطلاعات در تهران رخ می‌دهد و سونامی کسب وکارهای نو در تهران رخ داده است.

براری با اشاره به سخنان حموله مدیرکل پست خوزستان در خصوص اهمیت پست در اقتصاد، گفت: با توجه به رشد فناوری‌ها اقتصاد پست اقتصادی رو به رشد است و درآمد ۴۵ اپراتور پستی غالب دنیا ۴۵۲ میلیارد دلار و متوسط درآمد هر اپراتور پستی ۱۰ میلیارد دلار است.

وی خاطر نشان کرد: کشوری مثل آلمان که ۸۰ میلیون جمعیت دارد درآمد اپراتور پست دولت آن تقریبا ۶۰ میلیارد دلار است در حالیکه در ایران درآمد پست در ابتدای کار دولت تدبیر و امید ۳۵۰ میلیارد تومان بوده که تا سال گذشته به۷ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال رسیده.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه برنامه ما این است که این رقم تا پایان امسال به بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال برسد، تصریح کرد: درآمد کشور ما از پست ۲۵۰ میلیون دلار است که در مقایسه با ۶۰ میلیارد دلار درآمد پست آلمان رقم اندکی است.

براری گفت: ایران ۱ درصد جمعیت و مساحت دنیا را در اختیار دارد و انتظار داریم ۱ درصد در اقتصاد پست دنیا سهم داشته باشد که رقمی معادل ۴. ۵ میلیارد دلار و ۱۷۰ هزار میلیارد ریال می‌شود.

وی ادامه داد: انتظار این است که با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بتوانیم اقتصاد پست را ارتقاء دهیم و اقتصاد پست به معنای توسعه کسب و کارهای جدید و متناسب با توسعه اشتغال است.

معاون زیر ارتباطات و فناروی اطلاعات گفت: ما توانستیم اقتصاد پست را بین ۲۰ تا ۳۲ رصد ارتقاء دهیم و در همین شرایط تحریم و رکودی که در چند سال گذشته حاکم بوده اقتصاد ما از ۲۱۰ هزار میلیارد ریال به ۳۹۰ هزار میلیارد رسیده است و پیش بینی می‌کنیم که در برنامه ششم توسعه ۳۹۰ هزار میلیارد ریال ۳ برابر رشد کند و به ۹۰۰ هزار میلیارد ریال برسد.

براری یاد آور شد: بیش از ۱۷۰۰ روستا در استان مجهز به آخرین نسل فناوری‌های نوین هستند و ۸ هزار دانشجوی کامپیو‌تر در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار