عضو شورای شهر بندرعباس گفت: سرانه فضای سبز شهر بندرعباس در مقایسه با دیگر نقاط کشور بسیار پایین‌تر است و این مسأله باید به عنوان یک نیاز ویژه در شهر مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۲۶۱۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸ 16 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مسعود عبدالله‌زاده ظهر امروز در حاشیه نشست تخصصی شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: فضای سبز یکی از عوامل زیبایی بصری شهر و راهی برای آسودگی خاطر شهروندان است که متأسفانه در شهر بندرعباس به دلیل شرایط نامناسب آب و هوایی و بالابودن هزینه حفظ و نگهداری کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
 
وی با بیان این که بسیاری از شهرهای ساحلی در ایران و جهان آب و هوایی مشابه بندرعباس دارند اما به لحاظ فضای سبز در وضعیت مطلوبی بسر می‌برند، افزود: اولین نیاز برای داشتن فضای سبزی مطلوب داشتن منابع آبی مطمئن است که باید در بندرعباس فکری اساسی برای آن صورت گیرد تا فضای موجود در معرض تنش قرار نگیرد.
 
عضو شورای شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: ما انتظار نداریم که آب سد میناب و یا دشت میناب برای توسعه فضای سبز شهر بندرعباس مورد استفاده قرار گیرد اما می‌توان با روش‌های مختلفی از جمله ساخت یک واحد آبشیرین‌کن کوچک برای مصارف شهرداری، در این راستا گام بزرگی برداشت.
 
عبدالله‌زاده گفت: شهرداری در حال کاهش جدی میزان استفاده از آب شرب شهری برای آبیاری فضای سبز است اما این مسئله نباید موجب افت وضعیت فضای سبز موجود شود بلکه باید علاوه بر چاه‌هایی که تاکنون برای آبیاری فضای سبز حفر شده، راه‌های دیگری نیز برای تامین پایدار آب مورد نیاز برای فضای سبز طراحی و سریع‌تر اجرایی شود.
 
وی با بیان این که در بسیاری از مناطق کشور از جمله در جزیره کیش و قشم نیز ظرفیت آبشرین‌کن‌ها برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود، افزود: پیشرفت خوبی نیز در این مناطق در زمینه توسعه فضای سبز صورت گرفته که بوضوح قابل مشاهده است.
 
این عضو شورای شهر بندرعباس تمرکز بر تولید گونه‌های گیاهی سازگار با آب و هوای جنوب را نیز مورد اشاره قرار داد و از شهردار بندرعباس و سازمان فضای سبز خواست تا در این زمینه به طور جدی‌تر اقدام کنند تا فضای سبز شهر بندرعباس توسعه و وضعیت بهتری پیدا کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار