رییس اداره حفاظت محیط زیست دشت‌آزادگان از رفع تصرف 10.5 هکتار از اراضی ملی منطقه حفاظت‌شده تالاب هورالعظیم خوزستان از دست زمین‌خواران خبر داد.
کد خبر: ۲۶۱۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ 17 July 2016
مهرشاد احمدوندی اظهار کرد: با وجود پیگیری‌های قضایی و صدور رای قطعی رفع تصرف، زمین‌خواران با بهانه‌های مختلف از تحویل و رفع تصرف اراضی خودداری می‌کردند که با پیگیری و اخذ دستور لازم از اجرای احکام کیفری دادگستری شهرستان دشت‌آزادگان و با هماهنگی پاسگاه انتظامی محل، اراضی مذکور رفع تصرف و به منطقه حفاظت‌شده تالاب هورالعظیم افزوده شد.

وی افزود: با توجه به این‌که این اراضی کشت شده بود، با سرکشی مداوم و اخذ دستور توقف عملیات کشت و کشاورزی از دادگاه رسیدگی‌کننده پرونده، در سال جاری از هرگونه کشت و عملیات روی عرصه مورد تخریب و تجاوز تا زمان رفع تصرف جلوگیری شد؛ به گونه‌ای که در زمان رفع تصرف، پوشش گیاهی منطقه مجددا جست زده و در حال احیا بود.

احمدوندی ادامه داد: یگان حفاظت محیط زیست دشت‌آزادگان بدون هیچ‌گونه اغماض با متجاوزان به اراضی ملی به ویژه اراضی منطقه حفاظت‌شده تالاب هورالعظیم برخورد می‌کند و متخلفان جهت پیگیری مراحل قانونی به شعبه ویژه رسیدگی به جرایم محیط زیست دادگستری دشت‌آزادگان معرفی می‌شوند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دشت‌آزادگان گفت: منطقه حفاظت‌شده تالاب هورالعظیم خوزستان از بکرترین زیستگاه‌های پرندگان بومی ایران است که هر ساله با سرد شدن هوا، پرندگان آبزی و کنارآبزی از مناطق مدارهای شمالی کشور، کشورهای آفریقایی و روسیه به این تالاب مهاجرت می‌کنند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار