دبیر نظام صنفی کشاورزی آبادان گفت: عدم پرداخت به موقع خسارات کشاورزی توسط صندوق بیمه کشاورزی از مشکلات ما است.
کد خبر: ۲۶۲۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳ 18 July 2016

شاکر هندالی اظهار کرد: یکی از عمده مشکلات ما عدم پرداخت به موقع خسارات وارد شده به کشاورزان توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی است و امیدواریم مسئولان برای حل این مشکل چاره‌ای بیاندیشند.

وی تصریح کرد: نداشتن امنیت و ورود حیوانات وحشی مثل گراز که از کشور همسایه به زمین‌های کشاورزی می‌آید و باعث نابود شدن مزارع می‌شوند از دیگر مشکلات است که فکر می‌کنم بتوان با حصارکشی مرزی از این موضوع جلوگیری شود.

دبیر نظام صنفی کشاورزی آبادان با بیان اینکه عدم ثبات قیمت خرما در بازار از مشکلات دیگر ما است توضیح داد: متاسفانه دلالان آن را به قیمت پایین از نخل‌دار خریداری می‌کنند و جالب اینکه از شهریور ماه پارسال تاکنون، پرداختی به کشاورزان نداشته‌اند و در این خصوص بیشترین سود را دلال می‌برد.

هندالی بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های بزرگ آبادان در زمینه کشاورزی با توجه به اینکه درآمد‌ها پایین است و تک محصولی اینجا وجود دارد، می‌توان با احداث طرح‌هایی کنار حاشیه بهمنشیر به تولید و پرورش ماهی روی بیاوریم و قطعا به اقتصاد منطقه کمک شایانی می‌کند.

وی با ابراز تاسف از اینکه شرایط کنونی کشاورزی در آبادان سبب مهاجرت کشاورزان به سایر استان‌ها و شهر‌ها شده است گفت: طبیعی است این موضوع دست نیاز ما را به‌دلیل عدم خودکفایی به سایر کشور دراز می‌کند بنابراین باید به فکر باشیم و نیازهای کشاورزی را مرتفع کنیم.

هندالی در پایان با اشاره به اینکه نزدیک به 2 سال است که هیچ اعتباری در زمینه زیربنایی و عمرانی کشاورزی آبادان هزینه نشده است گفت: در زمینه مکانیزه کردن کشاورزی تنها در حاشیه اروند رود این موضوع مورد توجه بوده است و از سال 70 تاکنون 60 درصد این موضوع پیشرفت داشته است و مابقی آن هنوز اجرایی نشده و اگر این مهم روی دهد قطعا توسعه خوبی در زمینه کشاورزی خواهیم داشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار