قطع شبکه فیبرنوری در منطقه شمال استان خوزستان از دوشنبه شب موجب اختلال در ارتباط مخابراتی و اینترنتی در شهرهای دزفول ، شوش و اندیمشک شده است.
کد خبر: ۲۶۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵ 19 July 2016
رئیس اداره مخابرات دزفول علت این حادثه را آتش زدن نیزار مجاور زمین های کشاورزی در مسیر جاده دزفول - شوش محل عبور شبکه فیبرنوری عنوان کرد و گفت:بر اثر این آتش سوزی بخشی از فیبرنوری ذوب شده و قطع شد.

محسن ارجمندیان افزود:این حادثه حوالی ساعت 2 بامداد روز سه شنبه در حاشیه جاده دزفول - شوش مجاور روستای پیروزی اتفاق افتاده و موجب شد تا حدود 50 متر از شبکه فیبرنوری به رغم اینکه داخل لوله فلزی محافظت شده بود ذوب شود.

وی اظهار کرد:قطع فیبرنوری موجب قطع شبکه دیتا در شهرستان شوش شده و ارتباطات مخابراتی ، اینترنتی در این شهرستان را مختل کرد ضمن اینکه در شهرهای دزفول و اندیمشک نیز ارتباطات دیتا دچار کندی و اختلال شده است.

رئیس اداره مخابرات دزفول افزود:در پی این حادثه اداره مخابرات دزفول با بسیج کارکنان وارد عمل شده و پس از شناسایی محل از نخستین ساعات بامداد روز سه شنبه تا لحظه مخابره خبر عملیات ترمیم فیبرنوری را آغاز کرده است.

ارجمندیان با تشکر از شهرداری شمس آباد دزفول به خاطر تامین یکدستگاه لودر برای پاکسازی کانال کشاورزی محل عبور شبکه فیبرنوری گفت:پیگیری فرماندار و بخشدار مرکزی دزفول در تسریع در عملیات ترمیم فیبرنوری موثر بوده ضمن اینکه در پی این حادثه یک گروه فنی از مخابرات استان خوزستان به منطقه اعزام شد.

ارجمندیان گفت:با اتمام عملیات ترمیم فیبرنوری آسیب دیده و تعویض آن ، شبکه دیتای شمال استان خوزستان از حوالی ساعت 13 روز سه شنبه مجددا برقرار شده و ارتباطات مخابراتی و اینترنتی در شهرهای دزفول ، شوش و اندیمشک به حالت عادی بازگشت.

وی اظهار کرد:شناسایی و مجازات عامل آتش زدن نیزار مجاور روستای پیروزی در مسیر جاده دزفول - شوش برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی ضروری است.

قطع دیتا ناشی از این حادثه موجب اختلال در شبکه مخابرات و اینترنت در شهرهای شمال استان خوزستان از نخستین ساعات بامداد تا حوالی ساعت 13 روز سه شنبه شد.

در شهرستان شوش قطع دیتا فعالیت بانک ها و عابر بانک ها را نیز مختل کرده و در روند کاری دستگاههای اجرایی نیز مشکل ایجاد کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار