شهردار اهواز از انعقاد تفاهم نامه واگذاری 870 هکتار از اراضی ارتش به شهرداری این کلانشهر خبر داد.
کد خبر: ۲۶۲۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱ 19 July 2016
سید خلف موسوی سه شنبه در آیین کلنگ زنی مسیر 44 متری حد فاصل بلوار قدس تا بلوار امام رضا (ع) اهواز اظهار کرد: 870 هکتار از اراضی ارتش در منطقه لشکر اهواز قرار دارد که در تفاهم نامه ای به شهرداری واگذار شده تا طرح هایی برای خدمات عمومی در آنها اجرا کند.

وی با اشاره به دستور ستاد فرماندهی کل قوا برای انتقال پادگان لشکر 92 زرهی به خارج از شهر افزود: این مصوبه سال ها معطل مانده بود که پارسال با نظر مساعد مسئولان ارتش قرار شد اجرایی شود.

موسوی اضافه کرد: بر اساس بررسی انجام شده، بیش از 70 درصد این اراضی کاربری های عمومی و فضای سبز دارد که باعث می شود این منطقه در آینده به یکی از زیباترین مناطق شهری اهواز تبدیل شود به طور مثال فقط در یک مورد 28 هکتار کاربری درمانی و 44 هکتار کاربری آموزش عالی در این منطقه پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه کاربری های عمومی شهری خط قرمز ماست گفت: در این دوره به هیچ عنوان زیر بار تغییر کاربری های عمومی به ویژه کاربری های فضای سبز نرفتیم؛ مگر اینکه از دوره قبل ماده واحده شده باشند.

شهردار اهواز همچنین با اشاره به طرح احداث مسیر 44 متری اظهارکرد: این مسیر دارای شش لاین رفت و برگشت خواهد بود.

وی افزود: در صورت اجرای صحیح شبکه های ارتباطی و راه ها، مردم راحت تر می توانند در مورد انتخاب محل سکونت خود تصمیم گیری کنند.

موسوی اظهار کرد: هم اکنون به دلیل حجم بالای کاربری های آموزشی و مطب های پزشکی در کیانپارس، این منطقه با ترافیک شدید روبه روست که اجازه نمی دهیم این مساله در کیانشهر تکرار شود.

وی در ادامه انتقادات برخی رسانه ها از شهرداری را غیرمنصفانه دانست و گفت: در گذشته هیچ طرح روگذر و زیرگذری در اهواز اجرا نشده بود، اما با آغاز این طرح ها در این دوره شهرداری سیل انتقادات به دلیل تاخیر در بهره برداری به شهرداری سرازیر شده است، این در حالیست که کشور از لحاظ اقتصادی در وضعیت نامطلوبی است و درآمدهای شهرداری که از مردم تامین می شود کم شده است.

موسوی افزود: در زمان استاندار سابق، شهرداری اهواز از اعتبارات دولتی محروم بوده اما استاندار جدید وعده کرده که در عمران شهری به ویژه ساماندهی مناطق محروم به شهرداری کمک کند.


* توجه به زیباسازی شهری

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خوزستان نیز در این آیین خواستار توجه شهرداری اهواز زیباسازی و فضای سبز شهری شد.

جمال عالمی نیسی افزود: ورود اهواز به جمع کلانشهرها انتظاراتی را در پی داشته که زیرساخت ها، شبکه ارتباطی و ترافیکی، رفاه عمومی و فضای سبز از آن جمله هستند.

وی اضافه کرد: همانطور که شهرداری به امور زیربنایی توجه می کند باید به مساله زیباسازی و فضای سبز شهری هم توجه داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این آیین گفت: مسیر 44 متری حد فاصل بلوار قدس تا بلوار امام رضا (ع) در مدت 9 ماه آینده به بهره برداری می رسد.

جمشید سلحشور با بیان اینکه اگر این طرح در زمان مناسب به اتمام برسد ترافیک را تسهیل خواهد کرد، افزود: این مسیر 44 متر عرض و 2.5 کیلومتر طول دارد که برآورد اولیه اجرای آن 40 میلیارد ریال است و در اراضی ارتش اجرا می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار