جمعی از کارکنان کارخانه قند اهوازروز سه شنبه خواستار پرداخت مطالباتشان از سوی مسئولان این کارخانه شدند.
کد خبر: ۲۶۲۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴ 19 July 2016
یکی از این افراد که برای حل مشکل خود به استانداری خوزستان مراجعه کرده بودند اظهار داشت: این کارخانه به دلیل سوء مدیریت از سال 86 تعطیل شده است .

وی افزود: تعدای از نیروهای این کارخانه در سال 1386 با 40 میلیارد ریال بازخرید شدند در حالی که با همین مبلغ می توانستند دوبار کارخانه را راه اندازی کنند.

حاتمی ادامه داد: این کارخانه زمانی تعطیل شد که همه انبارها بیش از 25 هزار تن شکر داشتند و به دلیل این که امکان پرداخت هزینه تعمیرات کارخانه و حقوق پرسنل را نداشتند کارخانه تعطیل شد.

او بیان کرد: این کارخانه 440 نفر نیرو داشت که در حال حاضر به 44 نفر رسیده اند که اغلب آنان یا بازخرید و یا بازنشسته اجباری و یا اخراج شده اند.

وی توضیح داد: این کارخانه در زمان فعالیت روزی 300 تن شکر تولید می کرد و در سه شیفت هشت ساعته فعال بود.

وی در باره پیگیری هایی که انجام داده اند افزود: در سال 92 در مقابل بانک ملی و بانک ملت در تهران تجمع کردیم و آن ها به ما قول پرداخت پول دادند که بعد از آن 48 ماه حقوق معوقه را به صورت قسطی پرداخت کردند.

آقایار حسینی رئیس خانه کارگر استان خوزستان با تایید مشکلات این کارخانه گفت: متاسفانه سهامداران این شرکت که بانکهای ملی و ملت هستند نسبت به پرداخت معوقات این کارگران مصمم نیستند.

وی گفت: علی رغم تعطیل بودن این کارخانه کارگران همچنان از این کارخانه مراقبت و محافظت می کنند و در صورت پرداخت بیمه این کارگران بسیاری از آنان هم بازنشست خواهند شد.

وی گفت: بانک ملت حاضر به همکاری است اما بانک ملی عزم جدی برای حل مشکل کارگران این کارخانه ندارد و درصورت جدیت این بانک امکان حل مشکلات کارگران این کارخانه وجود دارد.

کارخانه قند اهواز در سال 1338 تاسیس شد و در 14 کیلومتری جاده دغاغله قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار