کد خبر: ۲۶۲۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸ 19 July 2016
«ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت» از عبارات مشهور مرحوم شهید آیت اله دکتر بهشتی است که طی 34 سال گذشته بسیار شنیده و دیده شده است. اما واقعیت این است که در طول سه دهه گذشته این سخن معروف که برگرفته از تعالیم دینی ماست، در قالب همان شعار باقی مانده و هیچگاه مردم این احساس را نداشته اند که چنین شعاری در جمهوری اسلامی ایران عملی شده است. هر چند در سالهای اخیر با افزایش تنشهای سیاسی در کشور (مخصوصا بعد از حوادث سال 1388) بیش از پیش ثابت شده است که قاطبه مسوولان و جریانات سیاسی در کشور بیشتر تشنگان قدرت هستند تا شیفتگان خدمت، ماجرای مبارک افشای فیشهای حقوقی برخی مسوولان دولتی و غیردولتی یک بار دیگر این موضوع را ثابت نمود.

اما نکته مهم این است که چنانچه با این مساله به صورت جدی و به دور از هیاهوهای سیاسی برخورد شود که خوشبختانه تاکنون دولت محترم چنین نشان داده است، میتوان گامی مهم در جهت تحقق شعار «ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت» برداشته شود. چرا که اگر مدیر و مسوولی اطمینان داشته باشد که در صورت تصدی فلان پست در کشور امکان دریافت حقوق نجومی و گرفتن وام های کلان برای وی میسر نیست، مطمئنا در صورتی که شیفته خدمت نباشد، برای دستیابی به آن شغل به آب و آتش نخواهد زند و فقط در صورتی آن مسوولیت را میپذیرد که واقعا شیفته خدمت باشد.

بنابراین در کنار پیامدهای منفی این بحران اجتماعی مانند خدشه به اعتماد عمومی جامعه و رنجیده خاطر شدن مردم و البته بهره برداری سیاسی برخی جریانات سیاسی، این افشاگری یک پیامد مهم مثبت نیز خواهد داشت و آن حرکت مردم و مسوولان به سمت تحقق شعار «ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت».
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
abbasi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
سلام خدمت تابناک و دکتر عباسی

مطلب دقیق و به جایی را عنوان کردید. و بایستی این را هم اضافه کنیم که دکتر جان نسبت ما با بسیاری از شعاعر دیگر انقلاب نیز روشن نیست و این فقط یک مورد ازین شعاهاست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار