با دستور وزیر نفت؛
وزیر نفت با صدور ابلاغیه‌ای مدیریت مدیران پروازی در زیرمجموعه‌های این وزارتخانه را ممنوع کرد.
کد خبر: ۲۶۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱ 20 July 2016
به گزارش تابناک خوزستان؛ اکثر قریب به اتفاق مدیران نفت و پتروشیمی استان خوزستان، بومی نیستند و تنها هفته ای چند ساعت در استان هستند.

این مدیریت پروازی علاوه بر ایجاد مشکلاتی ناشی از نظارت ضعیف مانند حادثه پتروشیمی بوعلی، این اختیار را به این مدیران میدهد که از نیروهای غیربومی در مجموعه تحت مدیریت خود استفاده کنند.

 

مدیریت پروازی عامل فاجعه پتروشیمی

هدایت الله خادمی با تاکید بر اینکه نمی‌توان با مدیران پروازی، پتروشیمی‌ها را اداره کرد، گفت: در خوزستان بسیاری از مدیران پروازی هستند در حالی که برای اداره مکان‌های عملیاتی نیازمند مدیران عملیاتی هستیم. مدیران باید از دل صنعت بیرون آمده باشند نه اینکه با خاله‌بازی و دوست‌بازی روی کار بیایند.

 

مسئولیت ها به مدیران بومی سپرده شود

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در این خصوص تصریح کرده بود: تمام سعی و تلاش من بر این است که استان حتی یک مدیر پروازی نداشته باشد و مسئولیت‌ها به مدیران بومی سپرده شود.

 

مدیرن پروازی دلسوز نیستند

آیت الله حیدری در خطبه های نماز جمعه عنوان کرده بود: یکی از مهمترین عوامل بروز حادثه پتروشیمی بوعلی، اداره شدن پتروشیمی ها توسط مدیران غیر بومی است.

وی افزود: طبق گزارش های واصله، ۲۲ پتروشیمی در ماهشهر وجود دارد که یک مدیر آن هم خوزستانی نیست و همه آنها پروازی اند، وقتی مدیری پروازی باشد هیچ دلسوزی به اینگونه حوادث نخواهد داشت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از مدیران متخصص خوزستانی با این شرایط دنبال کار هستند، لذا از وزارت نفت می خواهیم نسبت به این سیاست غلط هرچه زودتر پایان دهد که این موضوع نیز یکی از عوامل افزایش نرخ بیکاری در استان است.

 

پایان مدیریت پروازی در نفت و پتروشیمی خوزستان

بالاخره امروز پس از حجم بالای انتقادات از وزارت نفت و با پیگیری نمایندگان مردم خوزستان در کمیسیون انرژی مجلس، بیژن نامدار زنگنه، سوت پایان سالها مدیریت، مدیران پروازی در استان خوزستان را زد.

وزیر نفت امروز (۳۰ تیرماه ۹۵) در ابلاغیه ای به مدیران عامل پتروشیمی، شرکت نفت، شرکت گاز و شرکت پالایش و پخش فرآورده نفتی دستور داد که مدیران ین مجموعه ها می بایست به صورت تمام وقت در محل کارشان حاضر باشند به صورتی که حتی در ساعات غیر اداری در دسترس باشند.

زنگنه در ادامه، به گیرندگان این ابلاغیه فرصت داد که تا پایان شهریور ماه امسال نسبت به تعیین تکلیف وضعیت حضور مدیران شرکت های زیر مجموعه خود اقدام نمایند.

خط پایان مدیریت، مدیران پروازی در نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان

خط پایان مدیریت، مدیران پروازی در نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار