آثار شاعران پنج کشور مصر، عراق، لبنان، یمن و کویت به دبیرخانه هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) رسیده است.
کد خبر: ۲۶۳۲۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲ 20 July 2016

همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در دومین نشست اتاق فکر هفتمین جشنواره شعر رضوی که با حضور روسای برخی از ادارات در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: جشنواره رضوی با دیگر جشنواره‌ها یک تفاوت عمده دارد زیرا علایق و اعتقادات و ارادت مردم به ائمه اطهار و به خصوص امام رضا(ع) را نشان می‌دهد.

وی افزود: در عرصه فرهنگ و هنر نیز هنرمندان با خلق آثار فرهنگی و هنری ارادت خود را نشان می‌دهند و به همین دلیل اگر ما جشنواره رضوی را در فرم و شکل دیگر جشنواره ها برگزار کنیم از هدف اصلی خودمان دور می‌شویم. این جشنواره باید به گونه‌ای برگزار شود که نشانگر ارادت و علاقه ما و شاعران و ادیبان به ائمه اطهار (ع) باشد.

وی ادامه داد: سال‌ گذشته جشنواره شعر رضوی در بین جشنواره‌های امام رضا (ع) در کل کشور به لحاظ مردمی بودن رتبه اول را کسب کرد و ما سعی خواهیم کرد امسال نیز جشنواره را با حضور بیشتر مردم و علاقه‌مندان به اهل بیت (ع) برگزار کنیم و بدون شک مردم استقبال خوبی خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به چاپ آثار برگزیده در جشنواره‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در صدد هستیم آثار برگزیده جشنواره‌های پیشین را چاپ و در این جشنواره ارایه دهیم.

وی بیان کرد: تاکنون ٧٣ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده و با توجه به این که آخرین مهلت ارسال آثار دهم مرداد 95 است آثار بیشتری به جشنواره خواهد رسید

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار