رییس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: موسسه نفت فرانسه برای مطالعه میدان مشترک یادآوران ( در منطقه غرب کارون در استان خوزستان) با این پژوهشگاه به توافق رسید.
کد خبر: ۲۶۳۲۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵ 20 July 2016
حمیدرضا کاتوزیان عصر سه شنبه در آیین امضای توافقنامه میان پژوهشگاه صنعت نفت و موسسه نفت فرانسه (IFP)، با تشریح جزییات این توافقنامه، افزود: بر اساس این توافقنامه، در بخش بالادستی و پایین دستی صنعت نفت، ازدیاد برداشت، شیرین سازی گاز، مطالعه مخزن و محیط زیست همکاری می شود.

وی برنامه ایران برای گسترش همکاری های پژوهشی بین المللی در بخش صنعت نفت را یادآور شد و گفت: پس از امضای این توافقنامه، گروه های کاری برای گسترش همکاری ها تشکیل می شوند.

کاتوزیان تاکید کرد: چنانچه قراردادهای نهایی به امضا برسد، گروه های حقوقی حرفه ای برای تامین منافع حداکثری دو طرف، تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در گذشته، همکاری هایی میان دو کشور در زمینه صنعت نفت وجود داشت که در دوران تحریم متوقف شد، اضافه کرد: با رفع موانع، دور جدید همکاری میان دو طرف شکل خواهد گرفت.

پژوهشگاه صنعت نفت و موسسه صنعت نفت فرانسه عصر سه شنبه توافقنامه همکاری های پژوهشی در صنعت نفت را امضا کردند.

این توافقنانه توسط حمیدرضا کاتوزیان رییس پژوهشگاه صنعت نفت و « دیدیر حوسین » مدیر عامل گروه آی.اف.پ به امضا رسید.

میدان نفتی یادآوران از بزرگترین میدان های نفتی کشور است که در منطقه غرب کارون در استان خوزستان قرار دارد؛ این میدان نفتی با کشور عراق مشترک است و گام نخست آن توسط شرکت سینوپک چین توسعه یافت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار