نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری:
آیت الله محسن حیدری یکی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به طرح انتقال آب از سر شاخه های کارون گفت: انتقال آب از سر شاخه های کارون تنها برای مصرف شرب مجاز است.
کد خبر: ۲۶۳۲۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹ 20 July 2016
وی عصر سه شنبه در نشست شورای اداری استان خوزستان گفت : قانون تصویب کرده است که سالانه 550 میلیون متر مکعب از این آب برای مصرف شرب بقیه هموطنان استفاده شود که ما هم به این مصوبه قانونی احترام می گذاریم اما برداشت بیش از این مقدار غیر قانونی است و ما هم با آن مخالفیم.

او با اشاره به دلایل کمبود آب در استان خوزستان اظهار کرد: خوزستان که روزگاری پرآب ترین استان کشور بود امروز خود با کمبود آب مواجه است.

وی گفت: در حال حاضر بخاطر کاهش دبی آب این رودخانه بسیاری از مردم برای انجام کار کشاورزی و دامپروری در استان با مشکل مواجه شده اند زیرا حیات آنان به این کارون بستگی دارد.

وی گفت: دولت به هیچ وجه نباید اجازه دهد از این آب برای مصرف غیر شرب در استانهای دیگر استفاده شود در این صورت اجحاف به مردم این استان خواهد بود.

وی اضافه کرد: انتقال آب کارون به خارج از استان باعث کاهش دبی آن و یا خشک شدن آن در آینده منجر می شود که در این صورت مردم روستاها به حاشیه شهرها آمده و عملا روستاها خالی از سکنه شده و حاشیه نشینی در این استان رونق می یابد.

وی با بیان این که همه استان باید در این موضوع وحدت رویه داشته باشند افزود: ما در مجلس خبرگان به رئیس جمهوری نامه نوشتیم تا نسبت به این کار اقدام اساسی نماید.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان سازمان آب و برق خوزستان باید گزارش واقعی از وضعیت کارون و میزان آب آن ارایه دهند افزود: سازمان جهاد کشاورزی نیز وضعیت کشاورزی و بحران هائی که بر اثر کمبود آب اتفاق می افتد را هم به مردم و هم به مسئولان گزارش دهند.

طرح انتقال آب موسوم به بهشت آباد از جمله طرحهائی است که مورد اعتراض مردم و مسئولان استان خوزستان است چرا که معتقدند با انتقال آب از طریق این طرح مشکلاتی عدیده ای در استان خوزستان به وجود می آید.

قرار است با اجرای این طرح آب شرب برخی استانهائی که دارای مشکل کم آبی هستند بر طرف شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار