از روز شنبه پیش بینی می شود دمای هوا در بسیاری از شهرهای استان به بیش از 50 درجه سانتیگراد بالای صفر افزایش یابد.
کد خبر: ۲۶۳۹۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲ 21 July 2016

به گزارش تابناک خوزستان ؛ دمای هوا این روزها در استان خوزستان به شدت افزایش یافته است به صورتی که اکثر شهرهای استان شاهد دمای بیش از 50 درجه ای هستند.

دمای هوا در آخرین روز تیرماه 95  برای چهار شهر خوزستان به بالای 50 درجه و در دیگر شهرها به 50 درجه رسید و یک خرما پزون به تمام معنا را برای خوزستانی ها به ارمغان داشه است.

کورورش بهادری مدیرکل هواشناسی استان خوستان در این زمینه به خبرنگار هورنیوز گفت: به دلیل انتقال جریان هوای گرم و مرطوب جنوبی تا اواسط هفته آینده انتظار گرما در کل استان و شرجی برای شهرهای ساحلی استان دور از انتظار نیست.

وی افزود: از روز شنبه پیش بینی می شود دمای هوا در بسیاری از شهرهای استان به بیش از 50 درجه سانتیگراد بالای صفر افزایش یابد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان دمای هوا در شهرهای خوزستان با بیان اینکه گرمترین نقطه استان، بستان با 53 و خنک ترین بهبهان با 27 درجه سانتی گراد است عنوان کرد: دمای هوای امروز در بستان 53، گتوند 53، شوشتر 52، شوش 52، دزفول 51، اهواز 51، مسجدسلیمان 50، آبادان 50، لالی 51، حسینیه اندیمشک 50، امیدیه 49 و آغاجاری 49 درجه می باشد.

همچنین بهادری ادامه داد: از روز شنبه هفته آینده به دلیل وزش باد از سمت کشور عراق و نیز فعالیت چشمه ها و کانون های گرد و خاک در خوزستان، آسمان بیشتر مناطق استان را گرد و خاک فرا خواهد.

وی افزود: این پدیده شدت زیادی نخواهد داشت و انتظار می رود در برخی مناطق شعاع دید را تا چهار هزار متر کاهش دهد.

بگفته مدیرکل هواشناسی خوزستان در حال حاضر شرجی در شهرستان شادگان 90 درصد و در شهرهای اهواز، آبادان و ماهشهر نیز 80 درصد می باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار