استاندار خوزستان با تاکید بر پیگیری اجرای پروژه تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز این پروژه را اقدامی بزرگ در راستای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اگر می خواهیم که فرمایشات مقام معظم رهبری و قول های رییس جمهور را بر زمین نزنیم باید تمام توان خود را در راستای پشتوانه های مالی و تکمیل این پروژه بسیج کنیم.
کد خبر: ۲۶۴۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶ 22 July 2016
غلامرضا شریعتی روز گذشته،31 تیرماه در حاشیه بازدید از پروژه تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه نسبتا پیشرفت خوبی داشته و مطالبات پروژه، توقفی در اجراي پروژه ايجاد نکرده و این امر جاي تقدیر دارد.

وی با بيان اينكه اقدامات مربوط به تجهیزات و ابنیه پروژه تصفیه خانه فاضلاب اهواز تقریبا به اتمام رسیده است، افزود: اكثر تجهیزات اين تصفيه از شرکت های معتبر دنیا از جمله شرکت های آلمانی خریداری و سفارش داده شده است و همچنین مشاوران ایرانی و خارجی پروژه نيز به شكل قوي و مطلوبي فعاليت مي كنند.

شریعتی با ابراز امیدواری نسبت به استمرار پیشرفت خوب پروژه تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز خاطرنشان کرد: ان شاءلله تا پایان سال جاری شاهد به بهره برداری رسیدن این پروژه باشیم که اين اقدام، كار بسیار بزرگي در راستای اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

وي بيان کرد: تصفیه خانه  فاضلاب شرق اهواز دارای تکنولوژی spr است که از تکنولوژی های جدید و منحصر به فرد به حساب می آید. اين پروژه سومین تصفیه خانه بسیار پیشرفته در کشور با تکنولوژی spr خواهد بود.

شريعتي اظهار كرد: سیستم تصفیه خانه فاضلاب داراي سیستم های جدیدي است که در این سیستم ها به جای کلر از اشعه ماورابنفش و یو وی استفاده می شود. این سیستم ها آثار زیست محیطی ناشی از تصفیه فاضلاب را تقریبا به صفر خواهند رساند.

استاندار خوزستان خواستار پیگیری جدی اجرای پروژه تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز از سوي شرکت ها و کارفرمایان درگیر پروژه شد و گفت: مایلم در ماه های آتی برای مشاهده میزان پیشرفت این پروژه بازدیدی دیگر داشته باشم اما از کارفرمایان و شرکت های درگیر اين پروژه می خواهم که با جدیت کار خود را دنبال کنند تا ان شاءلله تا پایان سال شاهد به بهره برداری این پروژه برسیم.

وي اظهار کرد: رییس جمهور در سفر خود به خوزستان وعده تکمیل این سیستم فاضلاب را در دو سه سال آتی داد و در نتیجه تمام مجموعه دولت از بنده استاندار و سازمان آب و برق و آب و فاضلاب اهواز تا وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت توانیر کشور همه به عنوان نيروهاي دولت، نسبت به صحبت و قول های رییس جمهور بی تفاوت نباشیم و نبايد صحبت های وی را زمین بزنیم زيرا در اين صورت دولت زیر سوال می رود.

شريعتي افزود: اگر به عنوان مسئولان به میزهای خود مفتخریم باید توجه کنیم که متولی اصلی این میزها شخص رییس جمهور است. بنابراین بايد برای قول و فرمایش رییس جمهور حرمت قائل شد زیرا ما اگر به عنوان مجموعه دولت برای فرمایشات رییس جمهوری حرمت و ارزش قائل نباشیم دیگر از چه کسی می توان انتظار این کار را داشت.

وي ادامه داد: من به مدیر عامل شرکت توانیر کشور گفتم که باید متعهد باشد تا فرمایش و قول رییس جمهور در زمينه اين پروژه زمین نخورد. از سوی دیگر با توجه به نامگذاری امسال به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توسط مقام معظم رهبری پروژه تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز از طرح های شناخته شده در زمینه اقتصاد مقاومتی و دارای 85 درصد پیشرفت فيزيكي است.

شريعتي تصريح كرد: بايد بر اساس تاكيدات رييس جمهور براي تکمیل 15 درصد باقی مانده بسیج بشویم و مدیرعامل توانیر نیز وظیفه دارد که از محل مطالبات سازمان و آب و برق خوزستان از این شرکت برای تکمیل این پروژه اعتباراتی پرداخت کند.

استاندار خوزستان بیان کرد: سازمان آب و برق خوزستان بیش از 1500 میلیارد تومان از شرکت توانیر طلب دارد و ما خواستار تنها 50 میلیارد تومان آن شدیم که مسئولین استانی در حدی نسبت به صحبت های رییس جمهور خود را متعهد می دانند که زمانی که اعتباری برای پروژه ای یافت نمی شود حاضر به هزینه کردن از محل مطالبات خود می شوند.

وي ادامه داد: بنابراین همکاران ما در تهران مطالبات ما را پرداخت کنند تا ما بتوانیم پروژه تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز را به بهره برداری برسانیم.

شریعتی عنوان کرد: حدود دو سال گذشته وزیر نیرو دستور تخصيص 10 ميليون يورو و 10 میلیارد تومان از مطالبات سازمان آب و برق خوزستان از شرکت توانیر به شرکت آب و فاضلاب اهواز جهت تکمیل این پروژه را صادر کرد كه به هر علتی این دستور مورد پیگیری قرار نگرفت و روی زمین ماند و طی صحبتی که با مدیران شرکت توانیر داشتم خواستار تخصيص اين ميزان از بدهي توانير به اين پروژه شدم.

وی ادامه داد: مدیر عامل شرکت توانیر اعلام كرده که در صورت دریافت نامه از رییس سازمان آب و برق خوزستان این 10 ميليون يورو و 10 میلیارد تومان را اختصاص می دهند و ما نيز مديرعامل سازمان آب و برق را وادار به ارسال این نامه کردیم اما تخصيص اين اعتبار دستور وزیر نیرو بود و نیازی به نامه نگاری نداشت.

شريعتي گفت: همچنين مدیر عامل توانیر گفته است که 1.2 میلیارد دلار از کشور عراق طلب دارد و تاکنون عراق از دادن این بدهی سرباز زده است اما در صورت دريافت اين مطالبات، اولین حواله را به آب وفاضلاب اهواز اختصاص خواهد داد.

استاندار خوزستان اظهار کرد: در روز شنبه هفته آتی شخصا موضوع را از مدیران شرکت توانیر پیگیری می کنم تا حداقل بحث اعتبار ریالی مورد نیاز برای پروژه تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز تامین شود و موضوع تخصیص ارزی مورد نياز را نيز از شركت توانير پيگيري خواهيم کرد.

وی تصریح کرد: انتظار می رود تا پروژه تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز با جدیت مورد پیگیري قرار گیرد و ما نیز سعی در فراهم کردن پشتوانه مالي آن تلاش می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، استاندار خوزستان به همراه فرماندار اهواز، مدیر عامل شرکت آبفا اهواز، برخی از معاونین آب و برق خوزستان و دیگر مسئولان استان از بخش های مختلف تاسیساتی و پروژه تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز بازدید کردند و از نزدیک در جریان نحوه اجرای کارها قرار گرفتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار