شهردار اهواز:
شهردار اهواز اجرای طرح ممیزی املاک را در ایجاد منابع درآمدهای پایدار شهرداری تاثیرگذار دانست
کد خبر: ۲۶۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲ 23 July 2016

شهردار اهواز تصریح کرد: اگر در کنار پروژه و کارهای بزرگی که شهرداری انجام می دهد بی نظمی وجود داشته باشد، ارزش آن تلاش و زحمات مان به هدر می رود.

 شهردار اهواز بر اجرای طرح ممیزی املاک مسکونی و تجاری در مناطق تاکید کرد چرا که اجرای این طرح بدلیل ثبت املاک می تواند در ایجاد منابع درآمدهای پایدار شهرداری تاثیرگذار باشد. وی افزود: طرح ممیزی املاک جزء امور اساسی و زیربنایی در مدیریت شهری است و در حال حاضر مدیریت امور شهر بدون دسترسی به منابع اطلاعاتی دقیق و صحیح امکان پذیر نیست.

سید خلف موسوی گفت: املاک مسکونی و تجاری که تا کنون عوارض پرداخت نکردند باید شناسایی و ثبت اطلاعات شوند و مناطق باید هرچه سریعتر به صورت برنامه محور تمام زیرساخت های مربوط به طرح ممیزی املاک را در مناطق فراهم نمایند.

وی با اشاره به اهمیت نظم و انضباط شهری گفت: اهواز نیازمند نظم و انضباط شهری و به خصوص امنیت است. در غیر اینصورت شهر دچار آشفتگی و معضلات جدی می شود و یکی از شرط های محقق شدن این مسایل، همکاری متقابل و تنگاتنگ بین شهرداری ها و نیروی انتظامی است که نمونه بارز آن تعامل شهرداری و نیروی انتظامی در ساماندهی و جمع آوری دستفروشان هسته مرکزی شهر می باشد.

سید خلف موسوی تصریح کرد: اگر در کنار پروژه و کارهای بزرگی که شهرداری انجام می دهد بی نظمی وجود داشته باشد، ارزش آن تلاش و زحمات مان به هدر می رود.

شهردار اهواز  ادامه داد: مدتی بود که با هجوم وانت بارها و دستفروشان (که بخشی از آنها غیربومی بودند) نوعی بی نظمی را در هسته مرکزی شهر اهواز شاهد بودیم که با هماهنگی بین مسئولین شهرداری و نیروهای انتظامی و با حمایت قاطعانه ی دادستان اهواز مشکل  مرتفع شد.

موسوی، وجود دستفروش و وانت بارها را مصداق کامل تضییع حقوق شهروندی دانسته و از مدیران مناطق خواست مبارزه با این پدیده ی نابهنجار شهری را در محدوده ی کاری خود در دستور کار  قرار دهند.

وی تصریح کرد:  راه اندازی بازارچه های میوه و تره بار در مناطق مختلف شهر اهواز و عرضه با کیفیت و قیمت مناسب محصولات کشاورزی راه حل مناسبی برای رفع معضل وانت بارها و دستفروشان است و مناطق باید در خصوص احداث این بازارچه ها اقدام نمایند.

شهردار اهواز همچنین به موضوع وجود نخاله های ساختمانی در سطح شهر اشاره کرد و آن را یکی از مشکلات جدی در حوزه خدمات شهری دانست که به نوبه خود سبب نازیبایی شهر شده و از معاون خدمات شهری خواست ساماندهی و راه اندازی آژانس نخاله های ساختمانی را در شهرداری اهواز پی گیری نماید.

در ادامه ی این جلسه، سرهنگ صفری گفت: جمع آوری و ساماندهی دستفروشان در سایه همکاری متقابل و بسیج کلیه ی امکانات نیروی انتظامی و شهرداری اهواز با حمایت قاطعانه ی دادستان اهواز با موفقیت به سرانجام رسید.

وی گفت: ما وظیفه ی ذاتی خودمان را به صورت جدی انجام می دهیم و خوشحالیم که مردم از این اقدام صورت گرفته رضایت دارند زیرا ما از هیچگونه اقدامی در خصوص رفاه، نظم و امنیت مردم دریغ نخواهیم کرد.
 
وی ضمن تشکر از شهرداری اهواز ابراز امیدواری کرد اینگونه همکاری ها در جهت منافع شهروندان اهوازی ادامه یابد. شهردار اهواز نیز در ادامه افزود: وظیفه خودمان می دانیم از تلاش جناب سرهنگ صفری تقدیر و تشکر نمایم و تعامل خوبی را که در سایه همدلی، وحدت و صمیمیت در دروه ایشان صورت گرفته به فال نیک می گیریم و انشالله این همکاری همچنان ادامه داشته باشد.
 


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار