مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خوزستان از پیشرفت 95 درصدی مرکز توانبخشی جانبازان قطع نخاعی استان در اهواز خبر داد و گفت: تجهیز و راه اندازی این مرکز 20 میلیارد ریال اعتبارنیاز دارد که استاندار خوزستان وعده پیگیری این اعتبار را داده است.
کد خبر: ۲۶۴۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷ 23 July 2016
عبدالرضا فرجیان روز شنبه در حاشیه بازدید استاندار خوزستان از پروژه مرکز توانبخشی جانبازان نخاعی خوزستان در اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه تنها مرکز توانبخشی جانبازان قطع نخاعی استان است که از سال 87 ساخت آن در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون روند احداث آن رو به پایان است.

وی افزود: این مرکز در مساحت دو هزار و 500 متر با یک هزار و 500 متر زیربنا احداث شده که دارای بخش های مرکز آسایشگاهی برای جانبازان قطع نخاعی، بخش فرهنگی برای تشکل ها و پایش های سلامت و یک مرکز درمانی شبانه روزی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خوزستان ادامه داد: باتوجه به اینکه در خوزستان از مجموع 35 هزار جانبازی که داریم، حدود یکصد جانباز قطع نخاعی و سه هزار و 400 جانباز شیمیایی و هشت هزار و 700 جانباز اعصاب و روان ساکن هستند نیاز به احداث یک مرکز شبانه روزی تخصصی و فوق تخصصی احساس می شد لذا بخش ویژه ای در این مرکز به همین امر اختصاص داده شد.

وی بیان کرد: برای ساخت این مرکز مبلغی معادل 20 میلیارد ریال برای ابنیه هزینه شده و برای تجهیزات نیز حدود 20 میلیارد ریال دیگر نیاز است که در جلسه با استاندار خوزستان این وعده داده شد که با پیگیری از سازمان برنامه و بودجه کشور این اعتبار تخصیص داده شود.

فرجیان گفت: اگر اعتبارات مورد نیاز تامین شود ، آیین بهره برداری این پروژه درهفته دولت یا درهفته دفاع مقدس امسال برگزار شده و این مرکز به بهره برداری می رسد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار