عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: باید انگیزه میان کارمندان و کارکنان دستگاه‌های دولتی را با روش‌های مختلف به منظور رشد بهره‌وری کاری افزایش داد.
کد خبر: ۲۶۶۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱ 25 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مسعود عبدالله زاده ظهر امروز در نشست کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: بی‌انگیزگی یکی از چالش‌های جدی نظام اداری کشور است که اگر فکری اساسی برای آن نشود، معضلات بعدی خطرناکی را متوجه اقتصاد و اجتماع می‌کند.
 
وی افزود: راندمان کاری در نظام اداری کشور پایین است و باید با پذیرش این اصل نسبت به اصلاح آن گام برداشت.
 
عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه پیشرفت همه‌جانبه در کشور در گرو رشد بهره‌وری در همه بخش‌هاست، ادامه داد: دولت‌های مختلف راهکارهای متنوعی را برای این منظور به کار بسته‌اند اما رشد راندمان کاری متناسب با نیاز کشور نبوده است.
 
عبدالله‌زاده پایین بودن سرعت توسعه شهری و دیگر بخش‌ها را نیز ناشی از همین مسئله دانست و خاطرنشان کرد: تدوین راهکارهایی برای رشد انگیزه در نظام اداری کشور و واگذاری امور به بخش خصوصی از جمله اقداماتی است که می‌توان تا حدودی بروکراسی اداری را مهار و انگیزه‌های لازم را به این بخش بازگرداند.
 
وی تأکید کرد: مدیران هر بخش بخصوص در حوزه مدیریت شهری باید بر اساس وظایف محوله برای کارکنان خود کارهای مشخصی را تدوین و به اجرا درآورند تا کارمندان در اثر گذشت زمان دچار کسلی در محیط کار نشوند.
 
عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به اهمیت وجود نظام تشویق در سیستم اداری، گفت: باید دید کاهش ساعات اداری در تابستان و تعطیلی پنجشنبه‌ها چه تأثیری بر رشد کیفیت ارائه خدمات سیستم اداری داشته است و این وضعیت را در دیگر فصول سال نیز متناسب با شرایط منطقه‌ای به اجرا درآورد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار