مدیرکل فنی و حرفه ای استان خوزستان تاکید کرد:
عبدالنی سواعدی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین نیاز های ما فرهنگ سازی مهارت آموزی در استان باتوجه به ظرفیت های مناسب ایجاد شده در بخش های دولتی و خصوصی می باشد.
کد خبر: ۲۶۷۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱ 27 July 2016

به گزارش تابناک خوزستان ؛ عبدالنبی سواعدی در مراسم افتتاح ۴۴ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای و تجلیل از نخبگان مهارتی استان خوزستان اظهار کرد: آموزش های فنی و حرفه ای در راستای حفظ کرامت انسانی است.

وی افزود: برای سرافرازی و داشتن یک زندگی شرافتمندانه، داشتن یک مهارت نیاز همه ماست و در واقع زندگی ما براساس توانمندی ها و مهارت های کسب و کار خود می توانیم بنا کنیم.

سواعدی خاطرنشان کرد: در آموزش فنی و حرفه ای الگوهای بسیار ارزنده ای طراحی و درحال اجراست که موثرترین آنها در سازمان فنی و حرفه ای است.

وی افزود: امیدواریم با توسعه مهارت آموزی، استفاده از فناوری های نوین در انتقال مهارت و توسعه روش های مهارت آموزی، بتوانیم قدم موثری در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی برداریم.

عبدالنبی سواعدی با اشاره به شعار سال ۹۵ عنوان کرد: برای تحقق این شعار، در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان فنی و حرفه ای برنامه توانمندسازی فقرا و محرومین به عنوان یکی از الگوهای اقتصاد مقاومتی پیش بینی شده که در اداره کل فنی و حرفه ای خوزستان نیز ستاد تحقق این امر شکیل شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان گفت: در ستاد تحقق اقتصاد مقاومتی این اداره کل، در محورهای اجرای ابلاغ استانی از ستاد اقتصاد مقاومتی سازمان با مشارکت سازمان های حمایتی، توسعه سرمایه گذاری در بخش خصوصی برای توسعه مهارت آموزی، واگذاری پروژه ها، فضاها و خدمات قابل واگذاری به بخش خصوصی، افزایش شرکای اجتماعی فعالیت می نماید.

سواعدی تصریح کرد: اولویت ما افتتاح بخش های دولتی نیست بلکه اولویت ما ایجاد اشتغال در بخش خصوصی استان است.

وی خاطرنشان کرد: برای ارتقاء کیفیت آموزش های فنی و حرفه ای در استان توسعه منابع انسانی سازمانی، آموزش مربیان، بروزرسانی تجهیزات، بروزرسانی مهارت مربیان در دستور کار این اداره کل است.

مدیرکل آموزش و فنی و حرفه ای با بیان اینکه ایجاد تنوع در آموزش ها و حرفه ها در اولویت برنامه ریزی است، تاکید کرد: براساس برنامه آمایش سرزمین الگوهای مناسبی در استان ایجاد شده است که نمونه آن ایجاد کارگاه های توربافی صیادی در هندیجان باتوجه به اتکای ۸۰ درصدی اقتصاد این شهرستان بر صیادی است.

عبدالنی سواعدی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین نیاز های ما فرهنگ سازی مهارت آموزی در استان باتوجه به ظرفیت های مناسب ایجاد شده در بخش های دولتی و خصوصی می باشد.

وی افزود: ایجاد مکانیزم قانونی حمایتی از بخش خصوصی به ویژه بخش خصوصی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای از دیگر نیازهای ماست.

سواعدی خبرداد: در طرح پیشنهادی این اداره کل، پیگیری یارانه آموزش و مهارتی برای اقشار کم درآمد پیش بینی شده است تا سازمان حمایتی بخشی از اعتبارات خود را برای این موضوع اختصاص دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان تصریح کرد: نیاز به اختصاص ردیف اعتباری برای بروزرسانی مستمر تجهیزات و نیروی انسانی و همچنی توسعه و حمایت از بخش خصوصی داریم که باید در بودجه استان در نظر گرفته شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار