استاندارخوزستان گفت:احداث 28 مدرسه در مناطق حاشیه ای اهواز در دستور کار قرار دارد که دو مدرسه در مقطع ابتدایی و متوسطه در منطقه زرگان اهواز احداث خواهد شد.
کد خبر: ۲۶۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲ 29 July 2016
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان پنجشنبه شب پنجشنبه شب با حضور در جمع اهالی منطقه زرگان در شمال اهواز افزود:با هماهنگی انجام شده، اعتبار احداث این واحدهای آموزشی از سوی سازمان توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس کشور تامین خواهد شد.

وی همچنین وعده احداث یک سرسرای چند منظوره ورزشی، سه پایگاه بهداشت و یک زمین چمن مصنوعی را به مردم این منطقه داد.

استاندار خوزستان در پاسخ به درخواست مردم این منطقه برای احداث یک سرسرای چند منظوره ورزشی گفت: با تبدیل فضای سبز به هر محیط دیگری مخالف هستیم اما برای احداث یک سرسرای سرپوشیده چند منظوره اعلام آمادگی کرده و در صورت تامین زمین آن توسط شورای اسلامی شهر یا شهرداری، در زمینه تخصیص اعتبار اقدامات لازم را صورت می دهیم.

وی افزود: همچنین احداث یک زمین چمن مصنوعی نیز از درخواست های اهالی این منطقه است که این امر نیز به همت شهرداری منطقه محقق خواهد شد.

شریعتی در ادامه به اعتراض برخی از اهالی منطقه زرگان درخصوص نداشتن سند ملکی اشاره کرد و گفت: طرح جامع شهر اهواز حدود 20 سال پیش تدوین شده و همین امر باعث شده منطقه زرگان در بلاتکلیفی باشد و اهالی برای سنددارکردن زمین ها و املاک خود با مشکل روبه رو شوند اما باتوجه به تدوین طرح جامع شهر اهواز این مشکلات رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: بی شک منطقه زرگان جزو شهرستان اهواز بوده و صحبت ها مبنی بر خارج محدوده شهری بودن این منطقه منطقی نیست و این موضوع را در شورای برنامه ریزی استان بررسی می کنیم.

استاندار خوزستان همچنین به احداث چند پایگاه بهداشت در این منطقه اشاره کرد و گفت: در این منطقه یک مرکز بهداشت و سه پایگاه وجود دارد که به گفته اهالی منطقه محل پایگاه های بهداشت برای تردد مناسب نیست که این وعده را می دهیم که مکان های استیجاری را جابه جا کرده و به مکان بهتری منتقل کنیم.

وی بیان کرد: پیش از این در شورای سلامت خوزستان مصوب شد که از منابع استانی 200 میلیارد ریال، از طرف وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 200 میلیارد ریال، و از طرف دانشگاه جندی شاپور اهواز نیز 100 میلیارد ریال اعتبار برای احداث تعدادی پایگاه بهداشت در سطح خوزستان که زمین آن آماده است، احداث شود.

شریعتی ادامه داد: در منطقه زرگان نیز زمین برای احداث سه پایگاه آماده بوده و اقدامات اولیه در حال انجام است.

وی رفع مشکل فاضلاب این منطقه را در زمان کوتاه ممکن ندانست و افزود: فاضلاب این منطقه مانند برخی دیگر از مناطق استان مشکلاتی دارد که وعده قطعی برای رفع آن نمی دهیم چرا که رفع این مشکل نیازمند هزینه بالا است که در شرایط کنونی تامین آن میسر نیست.

استاندار خوزستان گفت: سه تا چهار ماه آینده بازهم در این منطقه و در میان مردم حاضر شده و گزارش عملکرد تمامی مصوبات را ارائه خواهیم داد و امید است که برنامه ها به خوبی پیش برود تا بتوانیم تمامی وعده های خود را به موقع محقق سازیم.

وی در ادامه با تاکید بر رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار تاکید کرد و گفت: حضور در این مناطق و بررسی مشکلات و کمبودها و توجه به درخواست های مردم در بخش های مختلف یکی از وظایف اصلی و یکی از دغدغه های ما به شمار می رود.

وی افزود: انتقال مسائل و مشکلات مردم در مناطق مختلف خوزستان همواره از سوی دستگاه های مربوطه به استانداری انجام می شود اما گوش دادن به دغدغه ها و مشکلات مردم به صورت حضوری و بی واسطه نیز از اولویت های ما است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه وظیفه حکومت ها و دولت ها علاوه بر تامین امنیت، ایجاد شرایط امن برای زیست بهتر است گفت: باید بستر مناسب را برای زیست بهتر فراهم کرد و این جزو وظایف اصلی و ذاتی ما بوده و هیچ منتی بر کسی نداریم.

وی بیان کرد: برای اقداماتی که از انجام آن ناتوانیم ازمردم عذرخواهی می کنیم اما به صورت شبانه روزی درحد توانمان در جهت خدمت به مردم گام برمی داریم تا خدماتی که حق مردم است اما اکنون با مشکلاتی همراه است برطرف سازیم.

شریعتی گفت:هم اکنون منابع کشور محدود است چرا که تحریم ها هزینه سنگینی را برای کشورایجاد کرد و امید است با تدبیر رئیس جمهوری، پس از برجام مشکلات کمتر شده و امکان سرمایه گذاری در کشور و بویژه خوزستان بیشتر شود تا حق مردم را با ارایه خدمات مناسب به آنها بدهیم.

وی داشتن اشتغال، خدمات خوب، بهداشت، آب و فاضلاب و تحصیل و امنیت را حق مسلم مردم دانست و افزود: امنیت فقط با سلاح به دست گرفتن محقق نمی شود بلکه امنیت غذایی، سلامت، اقتصاد و آموزش نیز باخود امنیت به دنبال دارد.

استاندار خوزستان گفت: جامعه ای که در آن امنیت در زمینه های مختلف فراهم باشد، توسعه یافته تر است اما هرچه این میزان امنیت کاهش یابد ، آن جامعه نامتوازن تربوده و نبود توسعه یافتگی در آن مشهود است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار