2 کمیته پی گیری مطالبات آموزش و پرورش و شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل به دستور استاندار در استان خوزستان تشکیل شد.
کد خبر: ۲۷۱۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸ 04 August 2016
استاندار خوزستان که در جلسه شورای آموزش و پرورش استان  با تاکید بر ضرورت تشکیل این کمیته ها  گفت: شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل امر مهمی است. نباید کودک بازمانده از تحصیل داشته باشیم. نیاز است با تشکیل کمیته ویژه ای در استان و شهرستان ها به ریاست و اهتمام ویژه فرمانداران، و همکاری ثبت احوال، کمیته امداد و دیگر ادارات مرتبط این کودکان در همه شهرها و روستاها شناسایی و جذب شوند.

غلامرضا شریعتی در مورد تشکیل کمیته پی گیری مطالبات مالی آموزش و پرورش نیز افزود: این کمیته برای وصول درآمدها و پی گیری مطالبات تشکیل شود و متخصصان ابزارهای لازم برای آینده را بررسی کنند تا طبق قانون درصد های مشخص شده از عوارض دستگاه ها به موقع پرداخت شود. مدیران مطابق قانون عمل کنند و در این زمینه جدی باشند.

وی در مورد مسائل رفاهی فرهنگیان نیز دستور داد: دو پروژه مجموعه ورزشی نیمه تمام در اهواز برای استفاده معلمان تکمیل شود. همچنین بررسی هایی صورت گیرد تا فرهنگیان  از امکانات رفاهی ارگانهای دیگر مثل فولاد، توسعه نیشکر و شرکت نفت بهره مند شوند.

شریعتی با اشاره به احادیث و روایات ذکر شده در مورد تعلیم و تربیت در اسلام اظهار کرد: توجه به آموزش و پرورش باید فراگیر و تبدیل به فرهنگ  شود. تعلیم و تربیت امری است که در قرآن بسیاربه آن اشاره شده است و کتاب قرآن بالاترین مرجع برای ماست. بنابراین ، بی توجهی به آموزش و پرورش که در احادیث و روایت های پیامبر (ص) و امام علی (ع) بارها به آن توصیه شده از طرف دیگران محلی از اعراب ندارد.

وی ضمن تاکید بر کنار گذاشتن بخشی نگری از سوی مدیران استان توضیح داد: برخی مدیران برای تحصیل فرزندان خود هزینه می کنند اما حاضر نیستند که مطالبات آموزش و پرورش را بپردازند و یا قطره چکانی پرداخت می کنند. کودکان و نوجوانان زیادی هستند که استعدادشان از فرزندان ما بیشتر است اما امکانات کافی برای پرورش استعداد های خود ندارند. مدیرانی که به آموزش و پرورش توجه نکنند از نظر من امتیاز منفی می گیرند. چون توجه به آموزش و پرورش یعنی تلاش برای بالا بردن سطح علمی و فرهنگی استان و قضاوت ما بر این اساس صورت می گیرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: بخش عمده ضعف سیستم آموزشی به علت جزیره ای عمل کردن در استان است. برای پرروش نسلی پویا و داشتن مدیران جامعه نگر و توسعه یافته باید همه ادارات و سازمان ها به آموزش و پرورش توجه کنند.

شریعتی افزود: برای توسعه کمی و کیفی آموزش و پرورش باید همه امکانات استان را بسیج کرد تا یکی از مسائل زیربنایی و اولویت فراگیر استان شود.حتی اگر نیاز باشد، شورای آموزش و پرورش را دوبار در ماه برگزار کرده و همه اولویت ها و شاخص های عنوان شده توسط این دستگاه را به طور دقیق در جلسات تخصصی بررسی شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار