مدیرکل پست خوزستان گفت: طرح نظام ملی آدرس گذاری پست یا( GNAFطرح مدیریت نشانی مکان محور و استعلامات میان دستگاهی اماکن) از سال 1394 در کشور کلید خورد و به عنوان یک طرح اقتصاد مقاومتی با مزایای مختلف در حال اجرا و تکمیل شدن در استان است.
کد خبر: ۲۷۲۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 06 August 2016
مهران حموله اظهار کرد: این طرح ملی به منظور بررسی و صحت سنجی یک آدرس فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی برای سازمان ها و مکان ها و مردم و با توجه به مراحل مختلف در حال اجرا و تکمیل شدن است .

وی افزود: بر اساس حکم ریاست جمهوری، اداره پست به عنوان متولی و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل پست به عنوان رئیس کارگروه طرح منصوب شد و در سطح استان ها استانداران رئیس کارگروه هستند .
حموله در خصوص اهداف این طرح گفت: تجمیع اطلاعات مکانی در کشور از جمله این اهداف است چون امروز دستگاههای متفاوت یکسری اطلاعات پراکنده دارند که باید بر مبنای کدپستی تجمیع شود .
مدیرکل پست خوزستان با اشاره به اتصال اطلاعات مکانی به نقشه های پارسل بندی که در اختیار ثبت اسناد شهرداری ها است به عنوان دیگر هدف یاد کرد و گفت: برگزاری آخرین جلسه در کارگروه استان باعث شد این نقشه ها هرچه زودتر در اختیار پست قرار گیرد و با توجه به تفاهم نامه بین مدیرعامل پست و استانداری خوزستان دستگاهها باید نهایت همکاری را داشته باشند .

وی گفت: همچنین با اجرای این طرح، ارتباط برخط در بستر مناسب برای تبادل اطلاعات بین دستگاهی ایجاد می شود و ایجاد سرویس های مبتنی بر اطلاعات مکان براساس نیاز دستگاهها و مردم تقسیم بندی می شود .
حموله اظهار کرد: طرح GNAF در 15 تیر 1395 به عنوان طرح اقتصاد مقاومتی معرفی شد که در این راستا باعث افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها، حذف دوباره کاری و فرآورده های جعلی، سلامت اداری و سالم سازی اقتصاد می شود .

مدیرکل پست خوزستان در ادامه این طرح را به سه بخش کدپستی مکان، طبقه بندی مشاغل و سیماک (سامانه یکپارچه مدیریت املاک) تقسیم کرد و ادامه داد: کدهای مکان مناطق شهری هر دوسال یکبار و در روستاها هر چهار سال یکبار بازنگری و به هنگام سازی می شود .

وی افزود: در استان خوزستان در حدود یک میلیون و 380 هزار مکان شهری 100 درصد به هنگام شده است و 280 هزار مکان روستایی تا پایان سال 1396 به صورت کامل به هنگام سازی می شود .
حموله در خصوص طبقه بندی مشاغل استان گفت: 50 درصد از اطلاعات مشاغل متفاوت که در بانک اطلاعات ما قرار دارد بر اساس استاندارد بین المللی ISIC ساماندهی شدند که میانگین در کشور 45 درصد است .
مدیرکل پست خوزستان در خصوص سامانه سیماک اظهار کرد: 17 دستگاه از جمله بنیاد مسکن، شرکت های برق، آب و گاز و برخی از دیگر شرکت ها به عنوان دستگاههای بهره بردار از این سامانه هستند .
وی اضافه کرد: این سامانه از نظر ماهیت، یک زیرساخت نرم افزاری برای مدیریت یکپارچه املاک است که علاوه بر امکان ایجاد پایگاه متمرکز املاک می تواند فرآیند کار اداری مربوط به املاک و موارد مشابه را در میان دستگاههای ذیربط الکترونیکی کند .

حموله در خصوص آثار ساماندهی و ایجاد بانک اطلاعات متمرکز گفت: امکان مبادله الکترونیکی، مدیریت و نظارت برتمام امور مربوط به املاک، ایجاد پیشخوان الکترونیکی شهروندان، ارتقای سلامت اداری و به حداقل رسیدن زمین خواری از جمله این مزایا است .

مدیرکل پست خوزستان درخواست کرد که دستگاههای مربوطه، همکاری های لازم را در خصوص این موضوع انجام دهند .

وی در پایان خاطرنشان کرد: پست خوزستان پیشگام در اجرای سیاست های شبکه پستی است و 800 ایستگاه تماس پست در استان فعال است که یک هزار و 200 نفر در این ایستگاه ها اشتغال دارند .

منبع ایرنا 
برچسب ها: پست ، سلامت اداری ، آدرس گذاری

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار