کد خبر: ۲۷۴۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ 09 August 2016
نشست خبری معاون مالی اداری شهرداری اهواز با اصحاب رسانه برگزار شد. در ابتدای این نشست، بشیری خوزستانی به فلسفه ی شکل گیری شهرداری ها پرداخت و گفت: شهرداری موسسه ای عمومی، غیر دولتی و مستقل است که وظیفه مدیریت امور محلی و اداره خدمات به شهروندان و سکنه شهری را بر عهده دارد. از نظر قانون وظایف شهرداریها، طیف متنوع و گوناگونی را از جمله ایجاد خیابانها، کوچه ها، میدانها، فضای سبز و توسعه معابر در حوزه عمران و آبادی شهری را شامل می شود و در کل شهرداریها مجموعه ای خدمتگزار و متعلق به شهروندان هستند.
معاون مالی اداری شهرداری اهواز به معرفی مجموعه ی خود پرداخت و گفت: این معاونت از دو بخش مهم اداری و مالی تشکیل شده است و این یعنی جغرافیای این حوزه، که شامل دو سرمایه ی مهم سازمان یعنی بخش نیروی انسانی و بخش مالی است و نیروی انسانی از دو اداره مدیریت امور اداری و مدیریت پشتیبانی و حوزه مالی نیز از دو مدیریت درآمدهای عمومی و امور مالی تشکیل شده است. ضمن آنکه مدیریت حقوقی شهرداری نیز زیر نظر این معاونت انجام وظیفه می کند.
بشیری خوزستانی با اشاره اقدامات مهم صورت گرفته در سه سال اخیر گفت: در راستای سیاستهای شهردار محترم اهواز مبنی بر تکریم ارباب رجوع و بروزآمدی سیستمها، برای نخستین بار توانستیم اطلاعات موجود در بخش پرونده های نوسازی را مکانیزه کنیم و طی آن اطلاعات قریب به 450 هزار پروانه در حال انتقال به نرم افزار پیشرفته سیماک است که در حال حاضر بیش از 60% کار انجام شده و بزودی به اتمام می رسد.
وی افزود: طرح بزرگ بعدی موضوع ممیزی شهر است که با انجام آن بخش عظیمی از اطلاعات در شهرداری به روز خواهد شد و با این اطلاعات می توان به شناخت بهتری نسبت به شهر رسید و با این شناخت امکان مدیریت بهتر شهر فراهم می شود.
معاون مالی اداری شهرداری اهواز با اشاره به نقش مهم مردم در اداره ی شهرداری ها گفت: تکیه گاه اصلی شهرداری ها مردم هستند ، بدون پشتوانه ی مردم، شهرداری ها توان انجام کارهای ساده و روزانه را ندارند. در حالیکه ما کارهای بزرگی را ، در سطح شهر اهواز مانند تعریض پل شهید دقایقی (پل سوم) و پل روگذر شهدای مدافع حرم (که در روان سازی ترافیک و حمل و نقل بخش عمده ای از شهر موثر است) را انجام دادیم. ما با دریافت اندک اندک عوارض ها توانستیم ضمن انجام کارهای روزمره ای همچون نگهداری و نظافت معابر شهری ، توسعه و نگهداری فضای سبز و غیره، پروژه های کلان شهری را به سرانجام برسانیم.
محسن بشیری خوزستانی با اشاره به درآمدها و هزینه های شهرداری اهواز تصریح کرد: شهرداری برای اداره ی شهر و انجام وظایف خود، باید متحمل هزینه هایی شود و از سوی دیگر عوارض و بهای خدمات شهری تکلیفی است که به عهده ی شهروندان گذاشته شده است و باید بپذیریم که عوارض همان هزینه ای است که برای رسیدن به یک شهر مناسب و خدمات درست پرداخت می شود و البته شهرداری در این میان نگاهش فقط به عوارض شهروندان است.
وی ادامه داد: ارایه ی خدمات از سوی شهرداری و پرداخت عوارض دو بال دو سویه ای بین شهروندان و شهرداری است، اگر شهر متعلق به مردم است و حق مردم دریافت خدمات متناسب با شأن آنها است که هست، در سوی دیگر موضوع تکلیف شهروندی است که ما باید در این باب توجه کنیم بدون حضور موثر و دلسوزانه مردم  نسبت به شهرمان  ، مجموعه شهرداری به تنهایی کاری نمی تواند انجام دهد .
معاون مالی اداری شهرداری اهواز با اشاره به اهمیت فرهنگسازی در مقوله ی حقوق و تکالیف شهروندی، اظهار داشت: در تبیین این موضوع بسیار مهم، کار چندانی انجام نشده است،  تکالیف شهروندی نوع رفتار ما شهروندان را با شهر مشخص می کند، اگر می گوییم داشتن پارک های مناسب حق شهروندی است از آن طرف نگهداری این پارک ها هم تکلیفی است که باید شهروندان به آن توجه کنند.
وی ادامه داد: ساکنین مجتمع های آپارتمانی برای نگهداری و نظافت ساختمان و یا مجتمع شان مبلغی را به عنوان آبونمان و یا همان شارژ ماهیانه پرداخت می کنند، اگر برای زندگی در یک مجتمع چند طبقه بدون پرداخت هزینه های متناسب ، نمی توان زندگی کرد ، پس باید توجه نمود که در کلانشهری مثل اهواز با این همه موضوعات و مسائل، مشارکت شهروندان در کلیه موضوعات از جمله عوارض و بهای خدمات ، جهت رسیدن به توسعه و بهبود و گسترش خدمات امری ضروری است. درحقیقت درآمد یک سازمان مانند اکسیژن است که سازمان بدون آن به جسد شبیه است هر چند مردم در این موضوعات بسیار یاری رسان ما بوده اند که جا دارد از آنها قدردانی کنم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار