کد خبر: ۲۷۴۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ 09 August 2016
مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: برای افتتاح و اجرای موزه دریایی بندر خرمشهر ابتدا باید مرمت‌سازی و سپس طرح محتوایی انجام شود.

خسرو نشان امروز در جمع خبرنگاران با تشکر و قدردانی از حافظان بنای قدیمی و اولیه‌ اداره بندر و دریانوردی خرمشهر، اظهار کرد: بنای قدیمی بندر خرمشهر به عنوان یک آسیب و ناهنجاری در گذشته تلقی می‌شد اما اکنون این بنا به عنوان  یادگاری از حماسه آفرینی‌ها شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه باید آن‌چنان که در خور موزه است، از بنای بندر خرمشهر نگهداری شود، ادامه داد: در سرتاسر جهان حدود یک‌هزار موزه دریایی وجود دارد که از این تعداد سهم کشور ما سه موزه است که در شهرهای بوشهر، چابهار و شمال ایران قرار گرفته‌اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با بیان اینکه تعامل و همکاری خوبی بین ما و مدیر عامل سازمان بنادر شکل گرفته است، گفت: در موزه دریایی خرمشهر ابتدا باید مرمت و سوق دادن مردم به موزه انجام شود و سپس طرح محتوایی در آن کلید بخورد.

نشان خاطرنشان کرد: با توجه به علاقه‌مندی سازمان بندر و دریانوردی در بحث افتتاح موزه دریایی، ما در صدد تعامل و اقدام بیشتر هستیم.

وی با بیان اینکه باید موزه دریایی بندر در خور شهرستان خرمشهر باشد، اظهار کرد: باید ساختمان اداره بندر و دریانوردی خرمشهر مرمت و عنوان موزه بر آن پیاده شود، تا در نهایت فازهای بعدی و تثبیت آن انجام شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: اداره بندر و دریانوردی خرمشهر جهت تامین موزه دریایی خرمشهر هیچ مشکلی ندارد و برای تامین آن آماده است.

نشان در پایان به ساختمان موزه هلال‌احمر اشاره کرد و گفت: استفاده از منابع استانی و استفاده از منابع سازمان منطقه آزاد اروند دو راه تامین ساختمان هلال‌احمر است، با این تفاوت که منابع استانی بر خلاف سازمان منطقه آزاد اروند، زمان و روند طولانی دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار