کد خبر: ۲۷۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴ 25 April 2015

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی  گفت: طی سال گذشته بیش از 315 میلیارد ریال زکات در سطح استان جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار تابناک تبریزبه  نقل از روابط عمومي سازمان جهادكشاورزي استان، حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی با بیان این مطلب افزود: این استان بنا بر گزارش کمیته امداد امام خمینی(ره) با جمع آوری بیش از 315 میلیارد ریال زکات در سال 93 رتبه سوم کشوری را کسب کرد و نسبت به سال 92 جایگاه خود را ارتقاء داد.

وی ادامه داد: میزان زکات جمع آوری شده در استان نسبت به سال گذشته در حدود 170 درصد افزایش یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی تشریح کرد: تهیه برنامه جامع فرهنگ سازی، اجرای دوره آموزشی برای بیش 3 هزار و 700 نفر کشاورز و عامل زکات، استفاده از ظرفیت تبلیغی روحانیون و اعزام تعداد زیادی مبلّغ به مناطق دورافتاده و محروم و همچنین تبلیغات مناسب عامل رشد جذب زکات در سطح استان است.

وی اظهار کرد: زکات جمع آوری شده از کشاورزان، و مردم خیراندیش استان با نظارت عاملین زکات اعم از معتمدین مردمی در روستاها، شوراهای اسلامی، هیات امنای مساجد و دهیاران منحصراً در پروژه های عمرانی عام المنفعه و رسیدگی به امور محرومین مناطق جمع آوری شده، هزینه شده است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه اگر پرداخت زکات در جامعه نهادینه شود شاهد فقر و افراد محروم نخواهیم بود خاطرنشان کرد: زکات جمع آوری شده صرف امور عام المنفعه، ساخت مسجد، خانه عالم درمان، تحصیل، جهیزیه و مسکن نیازمندان و محرومان و یا ساخت پروژهای عمرانی می شود.

وی ادامه داد: زکات از مهم ترین فرایض دینی است که با احیای آن می توان گام های بلندی در راستای رفع محرومیت از خانواده های نیازمند و عمران مناطق محروم برداشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :