به همت شرکت فولاد اکسین برگزار شد:
با هدف فرهنگ سازی مصرف انرژی برای بانوان که یکی از تاثیر گذارترین افراد خانواده ها در امر بهینه سازی مصرف انرژی می باشند همایش مدیریت مصرف انرژی در خانواده ها به همت شرکت فولاد اکسین و همکاری استانداری خوزستان و فرمانداری و شرکت برق منطقه ای اهواز و سازمان بهینه سازی مصرف انرژی ایران (سابا) برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۵۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲ 10 August 2016
این برنامه با هدف فرهنگ سازی مصرف انرژی برای بانوان که یکی از تاثیر گذارترین افراد خانواده ها در امر بهینه سازی مصرف انرژی می باشند در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز برگزار گردید.

در ابتدای این برنامه با توجه به نتایج ارزنده حاصله از فعالیت های چشمگیر شرکت فولاد اکسین خوزستان در بحث مدیریت مصرف انرژی، مدیر برق، اتوماسیون و بهینه سازی مصرف انرژی شرکت، به ارائه گزارش کاملی از اقدامات صورت پذیرفته پرداخت. مهندس پراش در ابتدا با اشاره به رسالت اصلی فولاد اکسین که همانا تولید محصولات خاص برای مصارف صنایع استراتژیک کشور می باشد، افزود: در این شرکت بحث بهینه سازی مصرف انرژی از همان زمان طراحی آغاز شد و هزینه های بسیار هنگفتی در این زمینه متقبل شده است. وی استفاده از ری جنریشن انرژی، استفاده وسیع از درایوهای بسیار گران قیمت  AVB در بخش تولید، استفاده بهینه از گاز خروجی کوره ها و ایجاد سیستم تصفیه و بازگشت آب مصرفی به چرخه تولید را تنها بخشی از اقدامات صورت گرفته در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی در شرکت فولاد اکسین دانست و گفت: نتایج این اقدامات هم شرکتی شده که از لحاظ مصرف انرژی واقعاً شرایط مطلوبی دارد. وی در ادامه اشاره ای هم به اقدامات شاخص انجام شده در این زمینه طی سالهای اخیر داشت و از آن جمله موارد ذیل را نام برد:

- افزایش سرعت خط تولید با اجرای روشهای کاملا استاندارد جهت جلوگیری از ورود صدمه به تجهیزات، که نتایج این کار را هیجان انگیز دانست و گفت: کاهش ۴۰ ثانیه ای زمان تولید برای یک ورق معادل افزایش میزان تولید ۸۰۰۰ تنی در ماه بود و باعث کاهش قیمت تمام شده محصول به میزان ۸ میلیارد ریال در یک بازه زمانی ۶ ماهه گردید.

- انتخاب شرکت فولاد اکسین از میان شرکتهای تولید کننده ورق فولادی از سوی سازمان ملل متحد برای نظارت ویژه و استقرار استاندارد مدیریت انرژی 

- آمادگی لازم برای دریافت ایزو ۵۰۰۰۱ و هدف گذاری برای شرکت در جایزه ملی انرژی و کسب مدال طلای آن

- ایجاد دانشگاه مجازی انرژی در راستای عمل به مسئولیتهای اجتماعی برای برگزاری دوره های کاملاً عام المنفعه رایگان برای کلیه هموطنان عزیر و اعطای گواهینامه های مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای به دانش آموختگان این دانشگاه و ...

مهندس پراش در خاتمه نیز گفت : امید داریم با تلاش و همت کلیه دست اندرکاران زمینه مدیریت و بهینه سازی مصرف انرژی اثر مثبتی را داشته باشیم و در اجرای مسئولیت مان در قبال آینده میهن عزیزمان سربلند باشیم.

در پایان نیز از کارشناسان سازمان بهینه سازی مصرف انرژی و حضار در سالن برای سایت ویزیت شرکت فولاد اکسین و آشنایی هر چه بهتر با اقدامات شرکت در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی، دعوت بعمل آمد.

بخش بعدی این همایش، سخنرانی مدیر کل امور بانوان استانداری خوزستان بود. سرکار خانم موسوی به نمایندگی از استانداری خوزستان در ابتدا اشاره ای داشتند به شکل گیری سیاست های اقتصاد مقاومتی پس از سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان در سال ۸۹ .

ایشان از شاخص های مهم این الگو اقتصادی، مدیریت مصرف را نام بردند و به نقش پررنگ و بی بدیل بانوان در این زمینه هم اشاره ای داشتند و مثالهایی از آن را هم نام بردند. وی افزود: خانم ها می توانند با کسب علم و مهارتهای لازم در زمینه بهینه سازی و مدیریت مصرف انرژی نقش مهمی در تربیت و آشنایی سایر اعضاء خانواده با این مقوله داشته باشند. ایشان اشاره ای هم داشتند به این موضوع که علیرغم جمعیت ۵۰ درصدی زنان در جامعه، قطعا ایشان تاثیر گذاری بالاتر از این درصد در فرهنگ سازی مصرف انرژی در کشورمان دارند.

در ادامه برنامه نیز سرکار خانم مهندس احمدی، مشاور امور بانوان شرکت برق منطقه ای اهواز به ایراد سخن پرداخت. وی بیان داشت: با توجه به نامگذاری سال جاری هدف گذاری کردیم تا در زمینه اصلاح الگوی مصرف انرژی اقدام و عمل داشته باشیم.

پایان بخش همایش مدیریت مصرف انرژی نیز ارائه نکات آموزشی از سوی کارشناس اعزامی سازمان بهره وری انرژی ایران(سابا) جناب آقای مهندس کاظمی بود. ایشان در ابتدا آماری از میزان مصرف انرژی در بخش های مختلف صنعتی و خانگی و ... برای حاضرین اعلام نمودند.
 وی افزود: هدف از شعار بهینه سازی مصرف انرژی، کم کردن مصرف نیست. وی در بخشی از سخنان خویش با اشاره به میزان درصد مصرفی لوازم خانگی خبر داد: کولرها، یخچال فریزر و لامپ های روشنایی رتبه های اول تا سوم مصرف برق خانوارها را به خود اختصاص می دهند و در ادامه مطالب خویش به شرح جزئیات نحوه صحیح و مدیریت مصرف انرژی در این سه وسیله پرداختند.

منبع: تابناک
برچسب ها: فولاد اکسین ، انرژی ، سابا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار