برای نخستین بار در صنعت گاز کشور طرح گازرسانی به روش گاز فشرده (CNG) در شهر بیدروبه شهرستان اندیمشک در استان خوزستان اجرا و به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۲۷۶۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴ 11 August 2016
 این طرح گازرسانی که در شهر بیدروبه از توابع بخش الوار گرمسیری اندیمشک اجرا شده روز پنجشنبه با حضور معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران افتتاح شد. 

این طرح در سه مرحله در سطح شهر بیدروبه اجرا شده که در مجموع اعتباری بالغ بر 65 میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده است. 

در مراحل اجرای طرح گازرسانی به بیدروبه 31 کیلومتر شبکه گذاری در این شهر و روستاهای ولیعصر و قلعه رزه با اعتبار 21 میلیارد ریال انجام شد. 

همچنین 600 انشعاب در سطح شهر بیدروبه با اعتبار تقریبی چهار میلیارد ریال به متقاضیان واگذار گردید. 

اجرای این طرح از طریق احداث ایستگاه cng با اعتبار 40 میلیارد ریال در شهر بیدروبه انجام شد که این طرح در سطح کشور برای اولین بار به این صورت اجرا شده است. 

در این روش تقلیل فشار گاز از طریق ایستگاه cng انجام و سپس در شبکه شهر انتقال می یابد. 
این سه مرحله طرح گازرسانی به عنوان گام نخست طرح بزرگ گازرسانی به مناطق شهرستان اندیمشک بوده که در این فاز 796 خانوار را زیر پوشش قرار می دهد. 

مراحل اولیه گام دوم این طرح نیز آغاز شده و در دست اجراست.

در گام دوم 55 کیلومتر شبکه گذاری در 11 روستای مناطق بخش الوار و بخش مرکزی شهرستان اندیمشک با اعتبار 52 میلیارد ریال اجرا می شود که در مجموع 2 هزار و 616 خانوار را زیر پوشش گازرسانی قرار خواهد داد. 

در آیین افتتاح این طرح گازرسانی حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران، فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اندیمشک ، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، مدیرعامل گاز خوزستان ، فرماندار و جمعی از مسوولان محلی حضور داشتند.

شهر بیدروبه با حدود پنجهزار نفر جمعیت در بخش کوهستانی الوار گرمسیری در 45 کیلومتری شهر اندیمشک در شمال استان خوزستان واقع است.




منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار