با راه اندازی این دستگاه تعداد بیشتری از بیماران در بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز توسط همکاران فوق تخصص و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاسی خدمات رسانی خواهند شد.
کد خبر: ۲۷۶۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷ 11 August 2016
سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز از راه اندازی دستگاه جدید آنژیوگرافی در این بیمارستان با قابلیت انجام آنژیوگرافی برای بیماران دارای وزن بالای ۱۰۰ کیلوگرم خبر داد.

 

دکتر کامبیز معصومی در این باره توضیح داد: با هدف ارائه خدمات بهتر و نوسازی تجهیزات پزشکی بیمارستان یکی از دستگاه های قدیمی آنژیوگرافی از رده خارج و دستگاه جدید خریداری و جهت خدمات رسانی راه اندازی شد.



وی ادامه داد: با پیگیری هایی که انجام دادیم و رایزنی های رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز و معاون درمان دانشگاه و همچنین حمایت های وزیر بهداشت در این زمینه، دستگاه آنژیوگرافی وارد کشور و استان خوزستان شد و راهکارهای لازم برای راه اندازی آن به اجرا در آمد.

 

سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز اظهارکرد: این دستگاه امروز به بهره برداری رسید و اولین بیمار نیز مورد آنژیوگرافی و آنژیوپلاسی قرار گرفت.

 

معصومی افزود: با راه اندازی این دستگاه تعداد بیشتری از بیماران در بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز توسط همکاران فوق تخصص و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاسی خدمات رسانی خواهند شد.

 

وی عنوان کرد: دستگاه جدید قابلیت آنژیوگرافی بیماران بالای ۱۰۰ کیلوگرم را داراست. همچنین انتخاب هایی دارد که می توان بر اساس سن و جثه بیمار اقدامات تشخیصی و درمانی لازم را انجام داد.

 

 

سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: دستگاه های آنژیوگرافی موجود تنها قادر به آنژیو برای افراد زیر ۱۰۰ کیلوگرم هستند اما پس از راه اندازی این دستگاه، بیماران دارای وزن بالای ۱۰۰ کیلوگرم برای دریافت خدمات در این بخش ناگزیر به سفر به خارج از استان خوزستان نخواهند بود و این یکی از مزیت های مهم دستگاه جدید آنژیوگرافی بیمارستان امام(ره) اهواز به شمار می رود.

 

معصومی ادامه داد: دیگر مزیت های دستگاه جدید این است که میزان اشعه آن ۷۰ درصد از میزان اشعه دیگر دستگاه های موجود آنژیوگرافی کم تر است؛ در این زمینه به گونه ای از فیلترهای مختلف در دستگاه جدید استفاده شده است که هیچ نوع اشعه اضافی به بیمار یا پرسنل برخورد نمی کند و با حداقل میزان اشعه می توان آنژیوگرافی را انجام داد.

 

وی اظهارکرد: برای زنان باردار نیز در صورت ضرورت و نیاز به آنژیوگرافی می توان از طریق دستگاه جدید آنژیوگرافی با کمترین خطر انجام داد. یکی دیگر از مزیت های این دستگاه سرعت انجام آنژیو است چرا که تمام قابلیت های یک دستگاه مدرن آنژیوگرافی را داراست.

 

سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز درباره میزان اعتبار خرید این دستگاه گفت: خوشبختانه همکاری و رایزنی های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با وزارت بهداشت در این زمینه باعث شد ۵۰ درصد اعتبار خرید دستگاه از سوی وزارت بهداشت و ۵۰ درصد نیز توسط دانشگاه جندی شاپور تامین شود،این دستگاه همچنین مورد تایید سازمان انرژی اتمی ایران است.

گفتنی است دستگاه جدید آنژیوگرافی ساخت شرکت زیمنس آلمان و آخرین نسخه این محصول بوده و در حال حاضر مدرنترین دستگاه از نوع خود در کشور است و تنها یک نمونه دیگر از آن در سطح کشور وجود دارد.

منبع: پایگاه خبری طلوع خوزستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار