انفجار گاز شهری در منزل مسکونی واقع در چهار راه زند اهواز جان یک نفر را گرفت.
کد خبر: ۲۷۶۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶ 13 August 2016
مهندس نجفی مدیر عامل سازمان آتش نشانی اهواز در تشریح این حادثه گفت: در مورخ 20/05/95 رأس ساعت 1:43 دقیقه بامداد طی تماس شهروندان با سامانه 125 ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز خبر انفجار منزل مسکونی واقع در منطقه چهار راه زند اطلاع داده شد.
آتش نشانان در قالب دو تیم عملیاتی متشکل از سه خودروی اطفاء حریق و سه خودروی امداد و نجات و خودروی نردبان پس از 3 دقیقه در محل حادثه حاضر شدند.
مهندس نجفی گفت: در این حادثه یک باب منزل مسکونی ویلایی قدیمی در اثر نشت گاز و انفجار به صورت صد در صد تخریب شد و متاسفانه یک پیرمرد حدودا 72 ساله بر اثر ریزش آوار فوت نمود که توسط آتش نشانان با تلاش فراوان از محل حادثه خارج و به آمبولانس منتقل گردید.

مهندس نجفی گفت: موج انفجار باعث خسارت به منازل همجوار ساختمان مذکور گردید. در این عملیات 7 دستگاه خودروی عملیاتی و به همراه 30 نفر آتش نشان شرکت داشتند.

وی در ادامه گفت: متاسفانه سالانه در اثر بی احتیاطی هموطنان عزیز شاهد بروز حوادث ناگوار با منشاء گاز و وسایل گاز سوز هستیم که منجر به مصدومیت یا فوت عزیزانمان می شود.
در پایان مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی گفت: جای دارد از عوامل سختکوش خدمات شهری شهرداری اهواز ، هلال احمر ، اورژانس ، پلیس ، عملیات گاز ، برق و سایر عزیزانی که ما را در اجرای این ماموریت یاری نمودند کمال تشکر و قدردانی را بعمل آوریم.

چند توصیه های ایمنی د ر مورد نشت گاز 
1- فوراً شیر اصلی را ببندید و از دست زدن به کلید برق و هر وسیله برقی که ایجاد جرقه نماید جداً خودداری نمائید. 
2- چنانچه کنتور برق در فضای آلوده به گاز قرار نداشته باشد برق را از فیوز اصلی قطع کنید.
3- افراد را از محل های آلوده به گاز خارج نمائید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار