یک گروه 9 نفره از گردشگرانی که در مسیر آبشار شوی در بخش کوهستانی شهیون دزفول گم شده بودند توسط امدادگران این جمعیت نجات یافتند.
کد خبر: ۲۷۷۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲ 13 August 2016
عظیم رضایی مرساق رئیس انجمن هلال احمر دزفول اظهار کرد: گردشگران که اهل شهرستان شوش بودند روز جمعه به وسیله یک دستگاه خودروی وانت از مسیر کوهستانی شهیون عازم آبشار شوی در 100 کیلومتری دزفول بودند که خودروی آنها در مسیر خراب شده و راه را گم کردند.
وی اظهار کرد: در پی تماس تلفنی یکی از این گردشگران با جمعیت هلال احمر دزفول ، یک گروه از امدادگران این جمعیت با تجهیزات امدادی به منطقه اعزام شده و توانستند گردشگران را ساعت 1:30 دقیقه بامداد روز شنبه به سلامت به پایگاه امداد و نجات هلال احمر در ساحل رودخانه دز منتقل کنند.
غلامحسین حسن پور مربی و امدادگر جمعیت هلال احمر و سرگروه تیم امداد این گردشگران نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این افراد به دلیل آشنا نبودن به مسیر آبشار شوی گرفتار شده و از آنجا که آب و غذای آنها تمام شده بود با مشکل جدی مواجه شده بودند.
وی با اشاره به سرگردانی 10 ساعته این گردشگران در منطقه کوهستانی شهیون دزفول افزود: در صورتی که برای نجات این افراد اقدام نمی شد احتمال وقوع حادثه برای آنان به دلیل نداشتن آب و غذا وجود داشت.
حسن پور افزود: گروه امداد جمعیت هلال احمر دزفول در پی اطلاع از وضعیت نامناسب این گردشگران جمعه شب با تجهیزات و مقادیری غذا و آب عازم منطقه شده و به یاری آنان شتافت.
وی با بیان اینکه در این موقع از فصل گرم سال تردد افراد محلی در مسیر کوهستانی آبشار شوی انجام نمی شود و عشایر نیز از منطقه کوچ کرده اند به مسافران و گردشگرانی که عازم آبشار شوی می باشند توصیه کرد با اطلاع جمعیت هلال احمر ، هیات کوهنوردی و یا آتش نشانی و با تجهیزات و آب و غذای کافی عازم این منطقه شوند.
آبشار شوی در 100 کیلومتری شهر دزفول در بخش کوهستانی شهیون و در دل رشته کوه زاگرس واقع است.
آبشار شوی به عنوان نخستین اثر طبیعی خوزستان و سی و پنجمین اثر طبیعی کشور در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
آبشار شوی با ارتفاع حدود 85 متر و عرض 70 متر در دل رشته کوه زاگرس از جمله جاذبه های طبیعی و گردشگری شمال خوزستان است.
حدود 30 کیلومتر از جاده این آبشار آسفالت نبوده و خاکی است که تردد خودرو از آن به سختی انجام می شود.
گردشگرانی که از بخش شهیون دزفول عازم آبشار شوی می باشند بخشی از این مسیر کوهستانی را باید پیاده طی کنند.

منبع: ايرنا
برچسب ها: گردشگر ، شهیون ، نجات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار