برای اولین بار در خوزستان، دو تومور کلیه و رحم یک بیمار به روش رادیولوژی مداخله ای کنترل شد
کد خبر: ۲۷۸۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲ 15 August 2016
 
تومور کلیه و فیبروم رحم یک بانوی میانسال دزفولی در یک عمل همزمان، به روش رادیولوژی مداخله ای در بیمارستان گلستان اهواز تحت درمان قرار گرفت.
 
دکتر عظیم معتمدفر، فلوشیپ اینترونشنال رادیولوژی مرکز آموزشی درمانی گلستان اهواز، پس از انجام این عمل نادر، گفت: تومورها در بدن افراد عموماً به دو گونه ی خوشخیم و بدخیم بروز می کنند که تومورهای بدخیم درمان خاص خود را دارند اما تومورهای خوشخیم زمانی می توانند تهدیدکننده باشند که در آن ها ریسک خونریزی بالا باشد.

وی افزود: این بیمار در ابتدا با تشخیص فیبروم رحمی مورد سونوگرافی قرار می گیرد که مشخص می شود به نوعی تومور کلیوی به نام آنژیو میوریپوم نیز مبتلا است.

معتمدفر ادامه داد: البته هردو تومور این بیمار، از نوع خوشخیم هستند اما خطر خونریزی دارند و این موجب شد تا ما به فکر جلوگیری از خونریزی و تحت کنترل درآوردن آنها بیفتیم.
 
وی گفت: اعمال فیبروم رحم به شیوه اینترونشن به کثرت انجام شده است اما آنچه که این عمل را متمایز می کرد، انجام هردو عمل فیبروم رحم و آنژیومیوریپوم بود که برای اولین بار در استان تحقق یافت.
 
معتمدفر در پایان بیان داشت: این عمل با ایجاد شکافی صرفاً به قطر ۲ میلی متر بر روی جداره پوست بیمار انجام شد و یک روز بعد از عمل، بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان گلستان مرخص شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار