مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون گفت: ظرفیت نمک‎زدایی در این شرکت با بهره برداری از دو واحد نمکزدایی کوپال و مارون بنگستان۳، افزایش می یابد.
کد خبر: ۲۷۸۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷ 15 August 2016
جهانگیر پورهنگ در تشریح ساخت واحدهای نمک‎زدایی جدید به دو طرح مهم نمک‎زدایی کوپال با ظرفیت ۹۵ هزار بشکه در روز و نمک‎زدایی مارون بنگستان ۳ با ظرفیت ۵۵ هزار بشکه در روز اشاره کرد.

وی گفت: طرح های نمک‎زدایی کوپال و مارون بنگستان۳، ظرفیت فرآورش نفت نمکی شرکت بهره بردای نفت و گاز مارون را در مجموع روزانه ۱۵۰ هزار بشکه افزایش خواهند داد و این شرکت با بهره برداری از این دو واحد، در زمینه فرآورش نفت نمکی هیچ مشکلی نخواهد داشت.

پورهنگ، ساخت پل روگذر خطوط لوله رودخانه جراحی را از دیگر پروژه های این شرکت اعلام کرد و یادآور شد: از دو سال پیش، پروژه ای برای احداث پل جدید تعریف شده که به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده بود و هم اکنون از جمله پروژه های اولویت دار به شمار می رود که در حال تامین اعتبار است.

شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، راهبری عملیات تولید، فرآورش و انتقال نفت و گاز و همچنین نگهداری، تعمیرات و بهینه سازی تاسیسات و خطوط مربوطه را به عهده دارد. این شرکت با تولید حدود ۶۰۰ هزار بشکه نفت در روز فعالیت خود را به طور رسمی از سال ۱۳۷۹ آغاز کرد.

این شرکت در فروردین ۸۳ ابتدا برای بخشی از تاسیسات و سپس در مرداد ۸۵ برای تمام شرکت موفق به اخذ گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه شد.

 منطقه جغرافیایی شرکت مارون از شمال به هفتگل و نفت سفید، از شرق و جنوب شرقی به رودخانه جراحی و از غرب و جنوب غربی به ۳۰ کیلومتری اهواز محدود بوده و با وسعت بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر مربع در برگیرنده میدان های مارون، کوپال و شادگان است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار